صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
بروزترین مدل های سرامیک کف پذیرایی 2023 انواع زیباترین طرح های جدید + عکس
بروزترین مدل های سرامیک کف پذیرایی 2023 انواع زیباترین طرح های جدید + عکس

بروزترین مدل های سرامیک کف پذیرایی 2023 انواع زیباترین طرح های جدید + عکس

سالن و پذیرایی هر منزلی، مهم‌ترین بخش هر خانه است که باید با زیباترین و بهترین متریال‌ها دیزاین شود. امروزه در بیشتر ساختمان‌ها از سرامیک به عنوان مصالحی مستحکم، زیبا، متنوع و بادوام بالا به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود. کف پذیرایی با استفاده از سرامیک زیبا و درخشان خواهد بود و تمیزکاری آن هم به سادگی امکان‌پذیر است. استفاده از جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی می‌تواند سالن شما را چشمگیرتر کند.

در این مقاله قصد داریم تا با جدیدترین مدل سرامیک کف که امروزه در دکوراسیون داخلی منازل استفاده می‌شود آشنا شویم. همچنین مدل‌هایی از زیباترین سرامیک کف که ماندگار و مستحکم‌تر از دیگر مدل‌ها هستند را خواهیم شناخت.

چرا سرامیک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشش کف سالن و پذیرایی است؟

امروزه برای پوشش کف ساختمان از متریال‌های گوناگونی استفاده می‌شود. استفاده از پارکت‌های چوبی و یا لمینت‌ها رواج بسیاری در دکوراسیون داخلی بناهای گوناگون داشته است اما هنوز هم استفاده از سرامیک به دلایل گوناگون رایج‌تر از پوشش‌های دیگر است.

مدل سرامیک کف پذیرایی

سرامیک یکی از همه‌ کاره‌ ترین، سازگارترین و بادوام‌ ترین مصالح ساختمانی موجود در بازار است. سرامیک علاوه بر این که نگهداری آسانی دارد، از لحاظ زیبایی‌شناسی هم برتری بیشتری نسبت به دیگر متریال‌های موجود در بازار ارائه می‌کند. استفاده از انواع سرامیک کف پذیرایی، در بین معماران ایران رایج‌ تر نیز هست. اما مزیت‌های استفاده از سرامیک برای پوشش سالن و پذیرایی چیست؟

1. مقاومت بالا در برابر سایش و شکستگی

سرامیک یکی از مقاوم‌ترین مصالح استفاده شده به عنوان کفپوش است. این متریال می تواند فرسودگی روزانه و حتی عبور و مرور بسیار زیاد را تحمل کند. به همین دلیل، سرامیک یکی از متریال هایی است که برای مکان‌هایی که عبور در آن زیاد است، ایده‌آل به شمار می‌رود. به علاوه سرامیک کمتر و شاید می‌توان گفت به ندرت دچار شکستگی می‌شود. مقاومت بسایر بالا سرامیک باعث شده تا بیشترین استفاده را در سالن منازل ایران داشته باشد.

2. مقاوم در برابر آب

سطوح سرامیکی غیر متخلخل هستند و بسیار صاف و صیقلی هستند و می‌توانند در مناطق مرطوب هم نصب شوند. شما می‌توانید از آب و شوینده برای شستن کف‌های سرامیکی استفاده کنید بدون این که نگرانی در مورد خرابی و یا نفوذ آب به آن‌ها داشته باشید. این مورد باعث شده تا تمیز کردن کف‌های سرامیکی راحت‌تر و بی‌دردسرتر از هر مدل کفپوش دیگری باشد.

3. مقاوم در برابر حرارت

سرامیک به راحتی گرما را تحمل می‌کند. به علاوه سرامیک متریالی غیر قابل اشتعال است و در صورت آتش سوزی مواد شیمیایی مضر منتشر نمی‌کند. همچنین قطعات سرامیکی در معرض آتش یا دمای بالا سیاه نمی‌شوند. این مورد در ضد حریق کردن خانه‌ها بسیار مهم و موثر است.

4. ماندگاری طولانی

قطعات سرامیکی بسیار بادوام هستند و حتی پس از سال‌ها استفاده خراب و یا فرسوده نمی‌شوند. حتی رنگ و درخشش این سرامیک‌ها نیز در گذر زمان، تیره یا محو نمی‌شود. رنگ و روکش کاشی حتی پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش به همان شکلی که هست باقی می‌ماند. سرامیک اسلب بوک مچ هم نوعی از سرامیک‌های ویژه و مدرن هستند که با روش‌های خاص تولید می‌شوند.

این سرامیک‌ها به دلیل استفاده از مواد ویژه و نیز مراحل ساخت، مقاومت بیشتری نسبت به سرامیک‌های معمولی دارند. این سرامیک‌ها به دلیل شفافیت بیشتر، نور خورشید را منعکس می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا رنگ آن‌ها نیز ماندگاری بیشتری داشته باشد.

5. مقاوم در برابر لک

انواع سرامیک کف ساختمان به راحتی لک نمی‌شوند و این امر، مراقبت از آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. سرامیک متریال کاملا بهداشتی است زیرا به دلیل سطح صاق و صیقلی و راحتی در تمیزکاری و ضدعفونی، از رشد باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری زا جلوگیری می‌کند. سطوح سرامیکی غیر متخلخل هستند و به همین دلیل به راحتی لکه نمی‌شوند.

6. تمیز کردن آسان

کف سالن‌هایی که با استفاده از سرامیک پوشانده شده‌اند، به راحتی تمیز و ضد عفونی می‌شوند. شما شما برای تمیزکاری این سطوح به مواد شیمیایی خاصی نیاز ندارید. آن‌ها را می‌توان به راحتی با آب گرم و مواد شوینده معمولی تمیز کرد. برای تمیزکاری بهتر حتی می‌توانید از برس‌های سخت هم استفاده کنید، بدون این که به سطح سرامیک آسیبی وارد شود.

7. بهترین انتخاب برای روش گرمایش از کف

اگر قصد اضافه کردن سیستم گرمایش از کف را در سالن دارید، سرامیک بهترین انتخاب است. این متریال، رساناهای حرارتی خوبی هستند و می‌توانند به گرم کردن سریع کف سالن کمک کنند.

8. در سایزهای مختلف موجود است

جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی در اندازه‌ها، رنگ‌ها، بافت و طرح‌های مختلف موجود است. سرامیک‌های سایز بزرگ در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون، جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی هستند که هم شیک و زیبا هستند و هم سریع نصب می‌شوند.

9. سازگار با محیط زیست

سرامیکی متریالی است که از ابتدا تا انتها سازگار با محیط زیست است. کاشی و سرامیک از فرآیند تولید تا نصب و استفاده مجدد، یکی از سازگارترین مصالح ساختمانی با محیط زیست است.

10. ایمنی بالا

قطعات سرامیکی ذاتاً بی اثر  و ایمن هستند یعنی مواد مضر یا آلرژن منتشر نمی‌کنند. از این رو، برای استفاده در خانه‌هایی با کودکان خردسال، بیماران مسن و حیوانات خانگی ایمن هستند.

انتخاب مدل سرامیک کف خانه

در هنگام انتخاب مدل سرامیک کف خانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سرامیک متریالی است که انتخاب آن اهمیت و تاثیر فراوانی در روح و انرژی کلی خانه خواهد داشت. سرمیک قرار است کف بخش عمده‌ای از سالن و یا راهروها را بپوشاند بنابراین باید به نحوی انتخاب شود که هم کاربردی و بادوام باشد و هم عناصر زیبایی‌شناسی در انتخاب شما در نظر گرفته شود. این موضوعات را در هنگام  انتخاب طرح های سرامیک کف بنا به خصوص سالن، از یاد نبرید:

  • سرامیک‌های کف هم در مدل‌های طرح‌دار و هم ساده و تک‌رنگ در بازار موجود است. یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها، انتخاب بین این دو مورد است. اگر به سرامیک‌های طرح‌دار علاقه دارید باید این نکته را در نظر بگیرید که پوشاندن بخش عمده‌ای از کف خانه با آن‌ها موجب خستگی چشم‌ها می‌شود یا خیر. همچنین اگر قرار است، پرده و یا دیگر عناصر سالن و پذیرایی، طرح‌دار باشند، بهتر است انتخاب مدل‌های شلوغ سرامیک را فراموش کنید.
  • استفاده از رنگ‌های روشن، در انتخاب سرامیک کف سالن و پذیرایی، می‌تواند فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهد. این در حالی است که استفاده از سرامیک‌های تیره می‌تواند فضاها را دنج‌تر و کوچک‌تر کند. انتخاب رنگ و طرح سرامیک کف پذیرایی همچنین باید با توجه به رنگ دیگر المان‌های طراحی داخلی انجام شود.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید در انتخاب رنگ سرامیک‌های کف به آن توجه کرد، رنگ دیوارها است. بهتر است رنگ این دو عنصر با هم همخوانی داشته باشد تا فضا شیک‌تر و زیباتر به نظر برسد.

انواع سرامیک برای استفاده در کف پذیرایی

انواع بسیار متنوعی از سرامیک برای پوشش کف سالن و پذیرایی وجود دارد. ما ایرانی‌ها عادت به استفاده از فرش و انواع کفپوش‌ها برای پوشش کف سالن داریم و گرمای کف را با استفاده از این پوشش‌ها تامین می‌کنیم اما استفاده از سرامیک همراه با قطعه‌ای از فرش، نوعی دیزاین مدرن و بسیار شیک را ایجاد می‌کند. اما امروزه از چه سرامیک‌هایی برای پوشش کف سالن استفاده می‌شود؟

سرامیک‌ های گرانیتی

سرامیک‌ های گرانیتی

این مدل از سرامیک یکی از پرطرفدارترین مدل‌های سرامیک برای سالن و پذیرایی است. سرامیک گرانیتی از خاک رس تهیه شده و  در بخش پخت، رنگدانه‌ها و طرح‌ها به آن اضافه می‌شود. در روی این سرامیک از لعاب استفاده نمی‌شود و بنابراین سطح آن با استفاده از پولیش و سنگ‌ساب، براق می‌شود. انواع این سرامیک مانند رگه‌ای، فلفل نمکی و رستیک طرفداران زیادی دارند.

سرامیک‌ های موزاییکی

سرامیک‌ های موزاییکی

این مدل از سرامیک‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی دارند و در دو مدل لعاب‌دار و بدون لعاب ساخته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های این مدل از سرامیک‌ها این است که ضخامت آن‌ها فقط چند میلی‌متر است. رایج‌ترین مدل از این سرامیک‌ها که کاربرد گسترده‌ای در انواع ساختمان‌ها دارند، مدل‌ها 30 در 60 سانتی‌متری هستند.

سرامیک کف پرسلانی

سرامیک کف پرسلانی

این مدل از سرامیک، از مدل‌های مدرن و جدید سرامیک است که به کف سالن شما جلوه زیبایی می‌دهد. این سرامیک‌ها در دمایی بسیار بالا پخته می‌شوند و دوام و استحکام بسیار بالایی دارند. به همین دلیل این سرامیک‌ها تخلخل بسیار کمی داشته و حالتی شبیه به شیشه دارند.

ضخامت این مدل از سرامیک از مدل‌ها رایج در بازار بیشتر است و در دو نوع لعابدار و بدون لعاب تولید و در بازار عرضه می‌شوند. از دیگر خصوصیات این مدل از سرامیک این است که نور را منعکس می‌کنند و به همین دلیل در برابر نور مستقیم آفتاب، رنگ خود را هم در مرور زمان حفظ می‌کنند. قیمت سرامیک پرسلانی کف نیز در مقایسه با دیگر مدل‌ها بیشتر است.

جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی چیست؟

انتخاب مدل سرامیک برای پذیرایی و سالن در درجه اول به سلیقه شما بستگی دارد. بسیاری از افراد مدل‌های ساده و مینیمال و یا برخی دیگر مدل‌های شلوغ و سه‌بعدی را ترجیح می‌دهند. اما مدل‌هایی وجود دارد که همیشه و در هر زمان مد خواهند بود. به علاوه برخی از مدل‌های سرامیک هستند که امروزه به صورت ترند در آمده‌اند و می‌توانند سالن و پیذرایی شما را بسیار چشمگیر و شیک نمایش دهند. در ادامه با لیستی از جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی آشنا می‌شویم:

1. سرامیک سفید ساده در ابعاد بزرگ

یکی از رایج‌ترین و زیباترین مدل‌های سرامیک برای کف پذیرایی و سالن، سرامیک‌های سفید ساده در ابعاد بزرگ است. این ترکیب همیشه و در هر خانوه‌ای صرف نظر از ابعاد سالن و نوع دکوراسیون جواب می‌دهد و یک فضای روشن و یک دست به شما تحویل می‌دهد. اگر در مورد نوع دکوراسیون و رنگ المان‌ها هنوز تصمیمی نگرفته‌اید و  یا می‌خواهید یک فضا که برای همه دکوراسیون‌ها آماده باشد را تحویل مشتری دهید، این نوع از سرامیک بسیار مناسب است.

مدل‌های سرامیک براق در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده چون می‌تواند با انعکاس نور، فضا را بسیار روشن‌تر و لوکس‌تر نمایش دهد.

2. سرامیک مدل پارکت

یکی دیگر از جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی، مدل سرامیک‌هایی با طرح پارکت است. پارکت اصل هزینه بسیار بالایی دارد و خرید آن برای کل خانه ممکن است در توان همه خانواده‌ها نباشد. به همین دلیل استفاده از سرامیک‌هایی با طرح پارکت می‌تواند همان گرما و روح چوب را به خانه وارد کند. البته سرامیک‌هایی با این طرح، استحکام و مقاومت بالاتری هم در مقایسه با پارکت دارند و می‌توانند بسیار کاربردی‌تر باشند.

3. سرامیک با طرح سنگ طبیعی

یکی دیگر از طرح‌های جدید و جذاب سرامیک مدرن، استفاده از سرامیک‌هایی با طرح سنگ طبیعی است. این سرامیک‌ها می‌توانند در عین درخشش و استحکام، طرح‌های باشکوه  سنگ طبیعی را وارد دکوراسیون شما کنند. این طرح‌ها به قدری جذاب هستند که می‌توانند قطعه‌ای از طبیعت را به خانه شما وارد کنند. سرامیک‌هایی با طرح سنگ طبیعی تنوع بالا و زیبایی شگفت‌انگیزی دارند.

4. چینش لوزی، حصیری و زیگزاگی

انواع مدل چینش سرامیک‌ها در مدل مربعی و مستطیلی هم در سال 2023 با نوآوری‌هایی در ایران همراه بوده است. نوع چینش 45 درجه برای سرامیک‌هایی با ابعاد مربعی که به طرح لوزی هم معرف است یکی از بهترین مدل‌های چینش است که به تازگی باز هم مورد توجه قرار گرفته است. این طرح از سرامیک اگر با مدل سرامیک‌های آشپزخانه هماهنگی داشته باشد، می‌تواند فضای منزل را حتی کمی بزرگ‌تر نیز نشان دهد.

نوع چینش حصیری و زیگزاگی که هم برای سرامیک‌های مربعی و هم برای سرامیک‌هی مستطیلی به کار می‌رود، با تغییر زاویه چنش هر سرامیک انجام می‌شود. این مدل چینش با این که زمان نصب را بالاتر می‌برد اما می‌تواند جلوه‌ای خاص و مدرن به کف هر سالن و اتاق پذیرایی در منزل شما بدهد.

چه رنگ سرامیکی برای کف پذیرایی من مناسب‌ تر است؟

انتخاب رنگ برای سرامیک‌ها هم یکی از انتخاب‌های چالش برانگیز در این مورد است. انتخاب رنگ سرامیک می‌تواند کاملا به سلیقه شما بستگی داشته باشد. مورد مهم دیگری که حتما نباید فراموش کنید این است که در انتخاب جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی بهتر است نوع دکوراسیون منزل را در نظر بگیرید.

برای ساختمان‌هایی که قرار است به صورت مدرن دکور شوند، رنگ‌های روشن مانند سفید و کرم روشن و البته طوسی روشن مناسب‌تر هستند. در مقابل اگر قرار است دکوراسیونی به سبک کلاسیک داشته باشید می‌توانید از سرامیک‌هایی با طرح سنگ و نیز رنگ‌های تیره‌تر هم استفاده کنید. این رنگ سرامیک‌ها اما جدیدتر هستند و با دکوراسیون هر خانه‌های ست می‌شوند.

رنگ‌های خنثی

بهتر است سرامیک‌های کف سالن را از رنگ‌های خنثی مانند کرم، سفید و طوسی روشن انتخاب کنید. با این روش می‌توانید دست طراح دکوراسیون داخلی را برای دکوردسیون داخلی باز بگذارید. سرامیک‌هایی با این رنگ‌ها با هر رنگ دیگری به راحتی ست می‌شوند.

رنگ روشن به خصوص سفید براق

یکی دیگر از رنگ‌هایی که برای سالن امسال بسیار مد بوده است، رنگ‌های روشن و به خصوص سفید براق است. این رنگ سالن شما را وسیع‌تر و پرنورتر نمایش می‌دهد. در مدل‌های خانه‌های مدرن و نوساز عکس سرامیک کف پذیرایی معمولا به رنگ سفید و روشن است.

رنگ‌ های تیره

یکی دیگر از ترندهای رنگ سرامیک، رنگ‌های تیره هستند. استفاده از این رنگ‌ها به فضا شخصیت خاص می‌بخشد. رنگ‌هایی مانند یشمی، طوسی تیره و مشکی فضا را دنج و خاص می‌کند. برای استفاده از این رنگ‌های خاص حتما باید با متخصصین دکوراسیون داخلی در ارتباط باشید.

کلام پایانی

جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی مدل‌هایی با رنگ روشن و اندازه‌هایی بزرگ مانند سرامیک‌های 90 در 90 هستند. سرامیک پرسلان، سرامیک‌های طرح پارکت و سنگ و سرامیک‌های با رنگ خنثی هم مدل‌های بسیار پرطرفدار در سال‌های اخیر بوده‌اند. برای انتخاب رنگ سرامیک بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی و روشن بروید و به مدل و رنگ دکوراسیون داخلی هم توجه داشته باشید.