صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
انواع ابعاد سرامیک پرسلانی موجود در بازار
انواع ابعاد سرامیک پرسلانی موجود در بازار

انواع ابعاد سرامیک پرسلانی موجود در بازار

انواع ابعاد سرامیک پرسلانی موجود در بازار

سرامیک‌های پرسلانی به دلیل استحکام و مقاومت خوبی که در برابر جذب آب، نور خورشید، سرما، ضربه، مواد شیمیایی و... دارند، به یکی از مصالح محبوب در صنعت ساختمان تبدیل شده‌اند. در انتخاب سرامیک پرسلانی برای کف و نمای ساختمان، باید به ابعاد آن توجه کرد. انتخاب سایز مناسب سرامیک بستگی به نوع کاربری فضا و نیازهای طراحی دارد. برای نمونه، در کف پذیرایی و اتاق خواب می‌توان از سرامیک‌های بزرگ‌تر استفاده کرد تا فضای بزرگ‌تر و بازتری را به نمایش گذاشته شود. در حالی که در حمام و آشپزخانه ممکن است به دلیل نیاز به ضد لغزش و آب‌بندی، از سرامیک‌های کوچک‌تر استفاده شود. همچنین، در نمای خارجی ساختمان می‌توان از سرامیک‌های بزرگ و با رنگ و طرح جذاب استفاده کرد تا زیبایی و جذابیت بیشتری به نمای ساختمان ببخشد. در انتخاب سرامیک برای کف و نمای ساختمان، علاوه بر نوع سرامیک، به ابعاد آن نیز توجه کرد و سایز مناسب برای هر فضایی را انتخاب کرد. سرامیک‌های پرسلانی به‌خاطر مرغوبیت مواد تشکیل‌دهنده و نوع فرایند تولید و انجام فرایندهای (Chamfering & Rectify) دارای تلرانس ابعادی بسیار محدود هستند. در واقع در این عملیات سرامیک‌های پرسلانی که بعد از پخت تحت سایش مکانیکی دقیق لبه‌ها قرار می‌گیرند و به همین دلیل بسیار مورد علاقه‌ی معماران هستند. در این مقاله، نگاه مختصری به ابعاد سرامیک پرسلانی موجود در بازار خواهیم داشت؛ همراه ما باشید.  

ابعاد مختلف سرامیک‌های پرسلان

سرامیک‌‌های پرسلانی علاوه بر طرح‌های زیبا و متنوع، ابعاد و اندازه مختلفی نیز دارند. هنگام انتخاب و سفارش سرامیک پرسلانی برای کاربردهای مختلف، توجه به ابعاد و اندازه بسیار مهم است. به عنوان مثال سرامیک‌های پرسلانی که در کف استفاده می‌شوند، بیشتر از سایر سرامیک‌ها تحت تنش هستند. به‌خصوص سرامیک‌های پرسلانی که به‌عنوان کف‌پوش محل‌های پررفت‌وآمد استفاده می‌شوند، باید مقاومت برشی و خمشی و همچنین مقاومت سایشی بیشتری داشته باشد تا در نتیجه طول عمر زیادی داشته باشند. سرامیک های سایز کوچک بیشتر برای پارکینگ ها و هایپرها مورد استفاده قرار گرفته می شوند علاوه بر آن درزهای موجود بین سرامیک محل تجمع آلودگی است هر چه سرامیک‌ها کوچک‌تر باشند، این درزها بیشتر شده و احتمال آلوده شدن محیط نیز بیشتر است. ابعاد سرامیک پرسلانی   سرامیک‌های پرسلانی با ابعاد زیر در بازار موجود هستند: (ابعاد گفته‌شده بر حسب سانتی‌متر هستند)
  • 40*40
  • 60*60
  • 80*80
  • 100*100
  • 20*120
  • 120*280
سرامیک پرسلانی ۱۲۰ در ۲۸۰
  • 160*320
POLARIS NATURAL IM2025X-N-1
  • 60*120
  • 80*160
سرامیک‌های پرسلان نما نیز بیشتر در ابعاد زیر در بازار موجود هستند:
  • 40 *100
  • 60*120
  • 80*160
  • 80*120
لازم به ذکر است که در صورت نیاز به ابعاد سرامیک پرسلانی، ابعاد سفارشی توسط تولیدکنندگان تولید می‌شود. در نظر داشته باشید که سایز سرامیک پرسلان ممکن است بسته به محل استفاده متفاوت باشد. به عنوان مثال، در صورت استفاده در یک فضای باز، سایز بزرگ‌تر ممکن است بهترین گزینه باشد. ابعاد سرامیک پرسلانی می‌تواند تأثیر بسیاری بر ظاهر نهایی پروژه‌تان داشته باشد. برای مثال، سرامیک‌های بزرگ‌تر ممکن است به فضایی حس بزرگتر بودن دهند، درحالی‌که سرامیک‌های کوچک‌تر برای طرح‌های جزئی و دقیق مناسب هستند.     بیشتر بخوانید: «سرامیک پرسلانی چیست؛ انواع و کاربردهای آن»  

سرامیک پرسلان 60*60

سرامیک 60 در 60 با داشتن شکل مربعی مورد علاقه بسیاری از طراحان است. این سایز از سرامیک پرسلانی علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، نظم خاصی را نیز به فضا می‌دهد. در مقایسه با سرامیک‌های کوچک‌تر از خودش، این سرامیک پرسلانی برای کف واحد‌های مختلف تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرامیک سایز 60 در 60 در لعاب‌های مات و براق در بازار موجود است.
 

کاربرد سرامیک پرسلان 60*60

سرامیک پرسلان 60*60 یکی از انتخاب‌ها به‌عنوان سرامیک کف است. این سرامیک امکان استفاده در محل‌های پر تردد اعم از پارکینگ‌ها و هایپرها را برای شما فراهم خواهد کرد.
 

قیمت سرامیک پرسلان 60*60

سرامیک پرسلان 60*60 طرح‌های مختلفی دارد که قیمت سرامیک پرسلان 60*60 بر اساس کیفیت مواد اولیه ساخته شده، برند سرامیک پرسلانی، رنگ، طرح و لعاب سطح  متفاوت است. همچنین عوامل خارجی نظیر ارز و نوسانات بازار نیز در قیمت تأثیر دارد.
 

مزایا و معایب سرامیک پرسلان 60*60

بزرگ‌ترین مزیت سرامیک پرسلانی 60*60، دامنه‌ی گسترده‌ی کاربردهای آن است. این سرامیک پرسلانی را می‌توانید برای آشپزخانه، پارکینگ، دفتر اداری، رستوران، سالن پذیرایی، فروشگاه، نمایشگاه، هتل، کافی‌شاپ، لابی و ویلا استفاده کنید. اما استفاده از این سرامیک عیب نسبتاً بزرگی دارد و آن عیب درزهای زیاد و  نیاز به مواد درزگیر بیشتر و در نتیجه تجمع آلودگی بیشتر است، این باعث می‌شود که نظافت این سطوح سخت‌تر شود.
 

محدودیت‌های سرامیک پرسلان 60*60

سرامیک پرسلانی با سایز 60*60 محدودیت استفاده ندارد. برخلاف سایزهای دیگر، این سرامیک پرسلانی برای مکان‌هایی با متراژ بزرگ و یا متراژ پایین مناسب و کارآمد است. علاوه‌بر‌این، سرامیک کف 60*60 به خاطر ابعاد کوچکی که دارد، قیمت ارزان‌تری دارد.
   
بیشتر بخوانید: «معرفی و خرید سرامیک کف ساختمان»
 

سرامیک پرسلان 60*120

سرامیک پرسلانی ۶۰ در ۱۲۰

کاربرد سرامیک پرسلان 60*120

سرامیک پرسلان کف ۶۰ در 120 را می‌توان با توجه به سطح نهایی آن بعنوان کف‌پوش در انواع مختلفی از سطوح شامل کف سالن، کف حال و پذیرایی، کف اتاق، کف آشپزخانه، کف سرویس بهداشتی و حمام، کف رستوران و کافی‌شاپ و کف بیمارستان به‌کار برد. همچنین  یکی از مناسب‌ترین ابعاد سرامیک پرسلانی نما سایز ۶۰*۱۲۰ است که برای استفاده در نما خارجی ساختمان استفاده می‌شود.
 

قیمت سرامیک پرسلان 60*120

قیمت سرامیک پرسلانی در طرح های مختلف با هم متفاوت است. اما بیشترین عاملی که روی تفاوت قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد، برند سرامیک پرسلانی است. هر چه کیفیت مواد اولیه، فرآیند تولید و شرایط مربوط به واحد QC( کنترل کیفیت) سرامیک پرسلانی سایز 60*120 بهتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت سرامیک پرسلان 60*120 برند pma می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه کنید.
 

مزایا و معایب سرامیک پرسلان 60*120

اول از همه اینکه هر چه سرامیک بزرگ‌تر باشد، درزهای فضای اجرا کمتر می‌شود و این باعث می‌شود محیط بزرگ‌تر، یک‌تکه و یک‌پارچه دیده شود. دوم این‌که هر چه درز و محل اتصال کمتر باشد، محل تجمع آلودگی کمتر شده و محیط راحت‌تر تمیز می‌شود. سرامیک‌های بزرگ‌تر طرح‌های متنوعی دارند و علاوه‌برآن می‌توان طرح موردنظر خود را جهت تولید سفارش داد. در آخر این را باید بگوییم که استفاده از این سرامیک پرسلانی با سایز 120*60 ظاهر شیک و لوکسی به قسمت‌های مختلف ساختمان می‌بخشد. خوشبختانه سرامیک‌های سایز بزرگ معایب چشم‌گیری ندارند. شاید تنها عیب آن‌ها حمل‌و‌نقل سخت و نیاز به دقت زیاد در نصب باشد. هر چه ابعاد سرامیک‌ پرسلان بیشتر باشد، ناهمواری بستر ملات بیشتر به چشم خواهد آمد. لذا برای نصب سرامیک‌های سایز بزرگ صافی سطح با سختگیری بیشتری کنترل شود.
 

محدودیت‌های سرامیک پرسلان 60*120

سرامیك‌هاي پرسلانی سایز بزرگ محدودیت خاصی ندارند. تنها محدودیتی که می‌توانند داشته باشند، نیاز به برش کاری در برخی از کاربردهاست. مثلا ممکن است شما از طرح خاصی خوشتان بیاید و برای استفاده در نقاطی مثل: کانتر، جزیره آشپزخانه و صفحات روی کابینت، مجبور باشید ابعاد را تغییر دهید. در این صورت باید سرامیک پرسلانی سایز 60*120 را با دستگاه‌های مخصوص، مثل واترجت و میزهای برش سرامیک، به اندازه دلخواه برش بزنید.
 
بیشتر بخوانید:  معرفی و خرید سرامیک نمای ساختمان

سرامیک پرسلان 40*120

کاربرد سرامیک پرسلان 40*120

سرامیک سایز 40*120 یکی از محصولاتی است که می‌توان از آن برای پوشش سطوح کف و دیواره‌ها بهره برد. البته استفاده از این سرامیک به دلیل ابعاد خاصی که دارد، به‌عنوان سرامیک دیوار بیشتر است. از جمله کاربردهای این سایز از سرامیک پرسلانی می‌توان به مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی و نمای ساختمان اشاره کرد.
 

قیمت سرامیک پرسلان 40*120

قیمت این سرامیک پرسلانی نیز بر اساس نوع برند کاملا متفاوت است. علاوه بر کیفیت، سایز سرامیک می‌تواند تأثیر بسیاری بر هزینه پروژه داشته باشد. سرامیک‌های بزرگ‌تر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما در برخی موارد، به دلیل کاهش تعداد درزها و نیاز به کمترین تعداد قطعات سرامیک، هزینه‌های نصب و تعمیر را کاهش می‌دهند.
 

مزایا و معایب سرامیک پرسلان 40*120

سرامیک پرسلانی با ابعاد 120*40 از نوع سرامیک بزرگ به شمار می‌رود و دارای مزایای زیادی است. سرامیک پرسلانی با ابعاد بزرگ، قابلیت بیشتری برای ایجاد طرح‌های زیبا و متنوع دارد. استفاده از سرامیک پرسلانی با ابعاد بزرگ، می‌تواند حس بزرگی فضا را در فضاهای کوچک‌تر القا می‌کند. همانند سرامیک پرسلانی 60*120، نصب این سرامیک پرسلانی نیز آسان‌تر و سریع‌تر است. زیرا با کاهش تعداد درزهای بین قطعات سرامیک، زمان و هزینه نصب کاهش می‌یابد. همچنین به دلیل کم بودن درزها و نواحی تعمیرپذیر، سرامیک پرسلانی با ابعاد بزرگ، نگهداری و تمیزکاری آسان‌تری دارد.
 

محدودیت‌های سرامیک پرسلان 40*120

استفاده از سرامیک پرسلان با ابعاد 40*120 نه تنها محدودیت خاصی ندارد؛ بلکه یکی از دلایل جلوه ویژه و خاص نما و دیوار می‌شود و باعث می‌شود محیط، ظاهر یکپارچه‌ای به خود بگیرد.
 

جمع‌بندی

در این مطلب با ابعاد سرامیک‌های پرسلانی در کاربردهای مختلف آشنا شدیم. انتخاب سایز سرامیک بستگی به سلیقه‌ی شما و نیازهای پروژه و همچنین بودجه‌ی شما دارد. برای مثال، اگر شما به دنبال ظاهری کلاسیک و بافتی هستید، سرامیک کوچک‌تر ممکن است بهترین گزینه باشد. اگر شما به دنبال یک طراحی مدرن و ساده هستید، سرامیک بزرگ‌تر ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد. به هر حال، در هر صورت باید سرامیکی را انتخاب کرد که برای پروژه‌ی خاص شما مناسب است. برای انتخاب راحت‌تر و اصولی سرامیک پرسلانی موردنیازتان، می‌توانید از راهنمایي‌هاي كارشناسان ما استفاده كنيد.
   

سوالات متداول: 1-آیا در استفاده سرامیک پرسلانی با ابعاد مختلف، تقاوت‌هایی وجود دارد؟ علاوه بر آن درزهای موجود بین سرامیک محل تجمع آلودگی است هر چه سرامیک‌ها کوچک‌تر باشند، این درزها بیشتر شده و احتمال آلوده شدن محیط نیز بیشتر است.
2-رایج‌ترین سایز سرامیک پرسلانی برای استفاده در نما چیست؟ رایج‌ترین ابعاد سرامیک نما سایز ۶۰*۱۲۰ است که برای دیوار نمای داخلی و خارجی استفاده می‌شود.
3-بر چه اساسی باید ابعاد سرامیک را انتخاب کنیم؟ انتخاب سایز سرامیک بستگی به سلیقه شما و نیازهای پروژه و هم‌چنین بودجه‌ی شما دارد. است قبل از انتخاب سرامیک، نیازهای پروژه خود را به دقت بررسی کرده و با توجه به محل، ترافیک، ظاهر و هزینه، سایز مناسب را انتخاب کنید. همچنین، باید از سرامیک با کیفیت و مطابق با استانداردهای لازم استفاده کنید.