صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
بهترین رنگ کاشی برای کف مغازه و تاثیر آن بر دکوراسیون
بهترین رنگ کاشی برای کف مغازه و تاثیر آن بر دکوراسیون

بهترین رنگ کاشی برای کف مغازه و تاثیر آن بر دکوراسیون

انتخاب بهترین رنگ کاشی برای مغازه از مراحل با اهمیت و موثر در دکوراسیون مغازه است. خرید بهترین سرامیک برای کف فروشگاه نقش قابل توجهی در جلوه و نمای آن دارد.

برای هر کسی که کسب و کاری دارد مهم است که کف مغازه همواره براق و چشمگیر باشد و در عین حال خیلی راحت و سریع تمیز شود. بنابراین از آنجاییکه کف مغازه محل رفت و آمد و حضور مشتریان است باید به رنگ و دوام کاشی و سرامیک کف توجه ویژه‌ای داشت. در طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک، مجموعه زیادی از انواع کاشی و سرامیک وجود دارد که در طرح و رنگ های متنوع عرضه می‌شوند.

افرادی که در حوزه تولید و طراحی کاشی و سرامیک فعالیت دارند از تأثیر رنگ سرامیک در دکوراسیون اطلاعات بیشتری دارند. بنابراین بهتر است قبل از خرید با افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند مشورت کنید و در انتخاب رنگ این محصولات دقت زیادی داشته باشید.

کف‌پوش‌های سرامیکی مقاوم‌ترین کف‌پوش‌ برای فروشگاه‌ها شناخته شده‌اند. سرامیک‌ها در عین زیبایی و جلوه بیشتر طول عمر بالایی دارند و به‌ راحتی نیز تمیز می‌شود. کیفیت و مقاومت یک سرامیک خوب بر اثر برخورد با مواد شوینده کم نخواهد شد و به‌راحتی در دفعات زیاد می توان برای نظافت آنها اقدام کرد.

بهتر است سرامیک‌های کف از نوع مات باشند تا در مواقع شستشو یا خیس شدن چسبندگی لازم را داشته باشند تا مانع از سرخوردگی افراد شود.

در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر انتخاب کاشی و سرامیک بر اساس رنگ پرداخته شده است.

شما می توانید با مطالعه و بررسی نکات گفته شده قبل از خرید سرامیک پرسلان کف، رنگ کاربردی و مناسب برای انواع کسب و کار را بشناسید.

نقش رنگ در انتخاب کاشی

نقش رنگ در انتخاب کاشی

رنگ ها تاثیر شگرفی در دکوراسیون مغازه دارند. آن­ها می توانند در رنگ های مختلف جلوه ای ایجاد کنند که مغازه یا فروشگاه شما کوچک یا تاریک به نظر برسد. از طرفی هم می‌توانند محیط شما را وسیع تر نشان دهند. بنابراین مهم است که به‌طور هوشمندانه و هدفمند بهترین رنگ کاشی برای مغازه را انتخاب کنید و به این نکات نیز توجه داشته باشید:

  • رنگ کاشی روشن باعث بزرگ تر شدن بیش از حد معمول محیط می‌ شود.
  • رنگ های تیره احساس گرما بیشتری برای افراد تداعی می کنند.
  • تنوع در رنگ ‌ها، جلوه های شگفت انگیزی در دیزاین مغازه ایجاد می کنند.
  • رنگ‌های خنثی باعث می شوند به راحتی از هر نوع اقلامی برای دیزاین استفاده کنید.
  • رنگ های تند حس انرژی دهنده و قدرتمندی را به محیط فروش شما اضافه می کنند.
بهترین رنگ کاشی برای مغازه های مختلف

بهترین رنگ کاشی برای مغازه های مختلف

در هر کشوری از جمله ایران، هرکدام از کسب‌وکارها و واحدهای صنفی را با یک رنگ واحد و مشخص شده‌ای می شناسند؛ افراد دارای کسب و کار از رنگ مخصوص به همان شغل برای دیزاین و دکوراسیون مغازه خود استفاده می کنند. ازاین جهت افرادی که در زمینه کسب و کار حرفه‌ای عمل می کنند سعی دارند بهترین ترکیب رنگ را متناسب با شغل و صنف فروش خود انتخاب کنند.

پس بهتر است یک ترکیب رنگ جذاب و چشمگیر انتخاب شود. برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و بی‌نظیر مهم است در انتخاب ترکیب رنگ‌ها دقت بیشتری شود و رنگ‌های انتخابی حتما با هم هماهنگ باشند.

به عنوان مثال چنانچه تمایل دارید رنگ‌های تند و فانتزی در طراحی مغازه خود به کار ببرید، پیشنهاد می‌شود حتما رنگ‌های تند را همراه‌ با رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا ظاهر فروشگاه شما در نگاه اول برای مشتری، شلوغ به نظر نیاید.

رنگ‌ های طوسی روشن و سفید بهترین گزینه برای هماهنگی و ترکیب با رنگ‌ های تند و فانتزی هستند. یا اینکه می توانید یک طیف رنگی خاص انتخاب کنید و از رنگ‌ های این مجموعه به عنوان تم، در دیزاین فروشگاه خود استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید تم قهوه ای را که در رنگ‌های کرم رنگ و قهوه‌ای روشن و همچنین قهوه‌ای تیره ارائه می شود را در طراحی دکوراسیون فروشگاه یا مغازه خود لحاظ کنید.

در برخی موارد برای دکوراسیون مغازه با سرامیک، علاوه بر جنس و کیفیت، رنگ سرامیک در قیمت سرامیک پرسلان دیوار موثر است. سرامیک پرسلان دیوار در انواع براق هم ارائه می شود که با انعکاس نور بالا، ایجاد فضایی جذاب و رؤیایی، بهترین انتخاب برای برخی از صنف ها خواهد بود.

در ادامه بهترین رنگ کاشی برای مغازه را برای هریک از مشاغل مختلف بررسی می کنیم.

رنگ کاشی مغازه‌ و فروشگاه‌ مواد غذایی

رنگ کاشی مغازه‌ و فروشگاه‌ مواد غذایی

قطعا در هر محیطی که محل فروش مواد غذایی است، نظافت و پاکیزگی حرف اول را می زند و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. فروشگاه‌ و مغازه‌‌هایی که محل فروش مواد غذایی هستند هم از این قاعده مستثنا نخواهند بود.

بنابراین باید فضای فروش و محل قرارگرفتن اقلام خوراکی به گونه‌ای باشد تا خریداران یا افراد بیننده به‌راحتی متوجه پاکیزگی و نظافت مغازه‌ شوند و با ایجاد اطمینان برای خرید بیشتر ترغیب شوند. به همین دلیل در اکثر مغازه‌های فروش مواد خوراکی، بهترین سرامیک برای کف مغازه سرامیک‌های سفید هستند.

سرامیک های سفید نشانگر پاکیزگی هستند و در عین‌حال نیز به خوبی در کمترین زمان پاک و براق می شوند. علاوه براین‌ سرامیک‌های سفید در ابعاد بزرگ، این قابلیت را دارند که مغازه‌ کوچک را بزرگ‌تر نشان دهند.

سرامیک مناسب برای مغازه‌ های فست فودی

سرامیک مناسب برای مغازه‌ های فست فودی

حتما به مغازه‌های فروش فست فود توجه کرده‌اید که اکثراً برای دیزاین از رنگ قرمز استفاده می کنند. این رنگ برای فست‌فودی ها یک رنگ شناخته شده و کاربردی است. برهمین اساس برای رنگ قرمز، مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای مغازه، رنگ سفید است.

سرامیک‌های سفید با نظافت متوالی به خوبی تمیز می‌شوند و تمیز بودن مغازه را به خوبی نشان می دهد و خریدارن با خیالی آسوده از بابت تمیزی اقدام به خرید می‌کنند.

هم‌چنین سرامیک‌های سفید رنگ بهترین گزینه برای ترکیب با رنگ دکوراسیون قرمز هستند. چنین ترکیب رنگی در دکوراسیون واقعا زیبایی خیره‌کننده‌ای را ایجاد می کند و هماهنگی فوق‌العاده‌ زیبایی با رنگ قرمز دارد.

بهترین سرامیک برای کف مغازه های لوکس

برای مغازه‌های لوکس همچون مغازه‌های عتیقه‌فروشی لازم است پا را فراتر بگذارید و رنگ‌های شکیل و خیره‌ کننده‌ تری را انتخاب کنید.  در چنین فروشگاه‌هایی، نورپردازی بسیار مورد اهمیت است.

دکوراسیون و ویترین اغلب این فروشگاه‌ها از وسایلی به رنگ‌های برنزی و مسی تشکیل شده است. برهمین مبنا بهترین سرامیک برای کف مغازه های لوکس در رنگ‌های خاص و جذابی نظیر بژ و سبز یشمی یا تیره در نظر گرفته شده است. با چنین ترکیب رنگی وسایل و محصولات داخل ویترین و دکور جلوه بیشتری پیدا می کنند و به زیبایی نمایش داده می شوند.

برای دیوار و کف هم می‌توان از کاشی و سرامیک‌های براق استفاده کرد. با این گزینه‌ها نور محیط دوچندان شده و جلوه بیشتری به اجناس داخل مغازه بخشیده می شود. باتوجه به اینکه چنین مغازه‌ هایی باید شیک و خاص باشند بهتر است بدون توجه به بودجه و قیمت سرامیک ها، بهترین نوع محصول را انتخاب کنید تا دکوراسیونی فوق‌العاده کلاسیک داشته باشید.

بهترین کاشی و سرامیک برای مغازه‌ های جواهر فروشی

بهترین کاشی و سرامیک برای مغازه‌ های جواهر فروشی

بهترین رنگ کاشی برای مغازه جواهر فروشی رنگ‌ های بژ و کرم و به طور کلی رنگ های روشن در طیف رنگی قهوه‌ای هستند. همانطور که در موارد قبلی اشاره شد بازتاب نور و نورپردازی در چنین مغازه‌ هایی گزینه مهمی برای جذابیت و افزایش فروش است. نور پردازی و بازتاب نور به درخشندگی و گیرایی محصولات از زوایای مختلف کمک می کند و نظر مشتریان را بیشتر جلب می‌ کند.

به همین دلیل بهترین سرامیک برای کف مغازه جواهر فروشی، کاشی و سرامیک با رنگ‌های روشن و براق است. این نوع سرامیک محیط فروشگاه‌ را پر نورتر جلوه می‌ دهد و بازتاب نور بیشتری دارد که همین مشخصه باعث زیباتر شدن فضا می‌ شود. نظافت چنین محصولاتی بسیار راحت است و در کمترین زمان سریعاً تمیز و براق می‌ شوند.

کلام پایانی

انتخاب بهترین رنگ کاشی برای مغازه بسته به حوزه کسب و کار متفاوت است. رنگ و جلوه کاشی و سرامیک بازدهی زیادی در میزان فروش و جلب توجه مشتری دارد. توصیه می شود قبل از خرید تحقیق کنید و رنگ کاشی ها را مطابق با ماهیت کاری خود انتخاب کنید.

انواع زیادی از انواع کاشی و سرامیک در رنگ و طرح های متنوع با قیمت های متناسب با بودجه های مختلف وجود دارد. با انتخاب آگاهانه و هدفمند می توانید بهترین محصول را برای دکوراسیون مغازه و یا کسب و کار خود انتخاب کنید.