صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
15 ایده طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک [شیک و جذاب]
15 ایده طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک [شیک و جذاب]

15 ایده طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک [شیک و جذاب]

طراحی دکور کاشی و سرامیک برای ساخت فروشگاهی خوب باعث جلب توجه هر چه بیشتر مشتریان می شود. تصور کنید فروشنده ای به این موضوع اهمیت می دهد و فروشنده دیگر بدون توجه به آن، صرفاً به دنبال فروش محصولات خود است.

شما اگر به جای خریدار باشید، برای تهیه کاشی و سرامیک به دنبال کدام مورد می روید؟ مسلماً گزینه اول برای شما جذاب تر خواهد بود. فروشندگان کاشی و سرامیک زیادی در سال های اخیر ایده هایی خاص را برای این منظور پیاده کرده اند و تجربه نشان می دهد آمار فروش آن ها بیشتر شده است. ما در این مطلب از سایت پما ایمپریو تصمیم داریم شما را با برخی از بهترین ایده‌ها برای اینکار آشنا کنیم.

نمای بیرون فروشگاه کاشی و سرامیک

همیشه برای طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک نباید نمای داخل را اولویت قرار داد. گاهی اوقات مردم با دیدن بیرون فروشگاه ها، اطلاعاتی در مورد محصولات موجود در آن کسب می کنند.

نمای بیرون فروشگاه کاشی و سرامیک

بنابراین باید اطلاعات خلاصه و مفیدی در مورد چیزی که می فروشید، نشان دهید؛ مانند قیمت سرامیک پرسلان که در برخی ویترین ها نمایان است. در ادامه برخی نکات مرتبط با طراحی نمای بیرون این فروشگاه‌ها را مشاهده می کنید:

  • نصب یک تابلو برای نشان دادن نام برند و توضیح کوتاه محصول یا شعاری در مورد آن، هرگز نباید فراموش شود. همچنین برای طراحی لوگوی فروشگاه کاشی و سرامیک باید این کار را به متخصصان چنین حوزه ای واگذار کنید. فراموش نکنید لوگوی کار شما باید ارتباط کاملی با نوع محصولاتتان داشته باشد. اگر نوشته ها و لوگو روی تابلو به طور برجسته درج شده باشد، تاثیر بیشتری روی ذهن مخاطب خواهد گذاشت.
  • فروشندگان کاشی و سرامیک همواره مایل به استفاده از ویترین های سراسری برای مغازه های خود هستند تا کارهای خود را به صورت بهتری به مخاطب نشان دهند.
  • با یک نورپردازی مناسب در بیرون از فروشگاه، آن را از سایر فروشگاه های اطراف متمایز می کنید. این نورپردازی باید شامل لوگو، نام برند و ویترین شما باشد، اما از استفاده بیش از اندازه آن خودداری کنید.
  • از دکورهای نامرتبط با کارتان هرگز استفاده نکنید؛ زیرا برای مخاطبان عجیب و غیر قابل درک به حساب می آید.
  • سعی کنید بهترین و پرفروش ترین محصولات خود را در ویترین قرار دهید و فراموش نکنید که شیوه چینش آن ها نیز بسیار مهم است. اگر در این امر حوصله و زمان کافی را ندارید، حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.
نمای داخل فروشگاه کاشی و سرامیک

نمای داخل فروشگاه کاشی و سرامیک

نمای داخلی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک نکات بیشتر و مهم تری نسبت به نمای خارجی آن دارد. البته این که چطور به طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود بپردازید، کاملا به مساحت آن بستگی دارد.

از جمله مهمترین نکاتی که حتما باید به آن ها توجه کنید، می توان به نمایش درست کاشی و سرامیک روی دیوارها، ارتفاع مناسب آن ها روی دیوار و هارمونی آن ها به لحاظ طرح و رنگ اشاره کرد.

با فراهم کردن این شرایط، مشتریان جذب فروشگاه کاشی و سرامیک شما می شوند؛ گویی در حال مشاهده آثار هنری هستند. بنابراین ذهنیت شما باید به گونه ای باشد که در حال خلق آثار هنری در یک گالری هستید. دسته بندی نکردن محصولاتی مانند سرامیک پرسلانی، مشتری را در انتخاب کاشی و سرامیک مورد نیازش سردرگم می کند.

استند فروشگاه

استند فروشگاه؛ یک نکته طلایی

بسیاری از فروشگاه ها برای معرفی و نشان دادن بهتر محصولات مانند سرامیک اسلب بوک مچ، از استندها استفاده می کنند که مزایای فوق العاده ای دارند. به وسیله استند، مشتری به راحتی می تواند کارها را ورق زده و با انواع کاشی و سرامیک مناسب با محل های مختلف آشنا شود. امروزه اکثر فروشندگان کاشی و سرامیک در حال استفاده از استندها هستند.

سقف فروشگاه کاشی و سرامیک

با سقف فروشگاه کاشی و سرامیک چه کنیم؟

مشکل بسیاری از فروشگاه های کاشی و سرامیک، نادیده گرفتن تاثیر سقف این اماکن است. این در حالی است که با در نظر گرفتن نکات مرتبط با سقف فروشگاه ها، می توان مشتریان بیشتری جذب کرد. البته برای سقف فروشگاه ها هرگز شلوغ کاری نکنید و از نورهای ملایم و متمرکز با چراغ های گوناگون اما کم استفاده نمایید.

نور فروشگاه کاشی و سرامیک همواره باید زیاد باشد تا خریدار به درستی تمام محصولات شما را مشاهده کند. در بسیاری از بخش های فروشگاه می توان سر وقت لوسترهای شیک و ساده رفت که نور خوبی از خود تولید می کنند.

فروشندگان زیادی از زیرکی خود استفاده کرده و سقفشان را به گونه ای می سازند که از نور طبیعی بهره ببرند. البته این مورد به نوع و موقعیت مغازه شما بستگی دارد و هر جایی نمی توان چنین انتظاری داشت.

البته استفاده از نور صرفا به سقف فروشگاه محدود نمی شود و بخش های دیگری شامل دیوارها را هم شامل خواهد شد. به علت بزرگ بودن برخی متریال ها، نورهای خطی و متمرکز نقطه ای گزینه ای مناسب هستند.

در نورپردازی خطی چندین خط عمدتا به طور موازی طراحی می شود تا هم نور خوبی به فروشگاه ببخشد، هم به لحاظ زیبایی شناختی جایگاه محل کسب و کارتان را ارتقا دهد.

نورپردازی فروشگاه کاشی و سرامیک

فروشگاه های کاشی و سرامیک در این روزها بیشتر به سبک مدرن طراحی می شوند و تا جای ممکن باید آن را به دکور کاشی و سرامیک سنتی ترجیح دهید. البته موارد استثنایی هم به صورت سنتی نتیجه می دهد که تعدادشان آن چنان زیاد نیست.

سقف بلند فروشگاه در نمایش اسلب های سایز بزرگ اهمیت بسزایی دارد. ارتفاع زیاد سقف امکان نمایش اسلب های پرسلانی سایز بزرگ و به طبع آن چشم نوازی و ارائه بهتر طرح را برای مشتریان فراهم می نماید.

استفاده از المان های معماری برای فروشگاه

از آن جایی که کار شما مربوط به معماری، ساختمان سازی و بنایی است، بد نیست از المان های معماری برای داشتن فروشگاهی بهتر استفاده کنید. پیشنهاد می شود در این زمینه به کسب و کار رقیبان خود در محله های مختلف سری بزنید؛ به خصوص بورس آن که نکات طراحی دکور کاشی و سرامیک را بیشتر رعایت می کنند. سپس می بینید درصد بالایی از آن ها المان های معماری را برای فروشگاهشان به کار برده اند.

مشتریان حتی بدون توجه به قیمت سرامیک پرسلان دیوار، صرفا شاید به این معماری ها دقت کنند. به یاد داشته باشید الگو گرفتن از رقبا هیچ گاه بد نیست، بلکه کپی کردن می تواند تاثیرات منفی روی کارتان داشته باشد.

آیا متریال طبیعی برای فروشگاه کاشی و سرامیک مناسب است؟

یکی از سوالاتی که دارندگان فروشگاه های کاشی و سرامیک می پرسند، این است که آیا می توان متریال طبیعی را برای فروشگاه ها به کار برد یا خیر؟ حقیقتا فروشندگان زیادی بعد از استفاده از متریال طبیعی به نتایج درخشانی در کسب و کار خود رسیده اند.

با پیاده کردن این روش، فروشگاه شما آن فضای خشک و بی روح اولیه را ندارد و خودتان هم از این موضوع لذت خواهید برد. البته در استفاده بیش از حد از چنین دکور کاشی و سرامیکی خودداری کنید؛ چرا که تاثیر معکوس روی ذهن افراد می گذارد.