صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
بهترین چسب کاشی برای حمام و دستشویی از پما ایمپریو
بهترین چسب کاشی برای حمام و دستشویی از پما ایمپریو

بهترین چسب کاشی برای حمام و دستشویی از پما ایمپریو

هر چه تکنولوژی بیشتر پیشرفت می‌کند، صنایع مختلف نیز توسعه می‌یابند و گسترده‌تر می‌شوند. یکی از صنایعی که با گذر زمان دستخوش تغییرات چشمگیری شده، صنعت ساختمان‌سازی و مصالح ساختمانی است.

برای مثال در سال‌های گذشته، بناها برای اینکه بتوانند کاشی‌ها را در محل‌ مرطوب بچسبانند باید از دوغاب استفاده می‌کردند یا اینکه برای نصب کاشی‌ها بر روی دیوار باید از ملات سیمانی کمک می‌گرفتند اما در حال حاضر شرایط ساختمان‌سازی فرق کرده است.

به طوری که افراد متخصص برای نصب انواع کاشی‌ها در محیط‌های مرطوب همانند حمام و دستشویی از چسب مخصوص کاشی استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر این چسب‌ها جایگزین بسیار مناسبی برای دوغاب و ملات سیمانی به حساب می‌آیند. شاید برایتان سوال شود که بهترین چسب کاشی برای حمام چه نوع چسبی است؟ در ادامه بهترین نوع این چسب‌ها را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چسب کاشی بهتر است یا ملات سیمانی و دوغاب؟

چسب کاشی بهتر است یا ملات سیمانی و دوغاب؟

قبل از اینکه بهترین چسب کاشی برای حمام را به شما معرفی کنیم، بهتر است برای شما توضیح دهیم که چرا چسب کاشی جایگزین بسیار مناسبی برای ملات سیمانی و دوغاب محسوب می‌شود. در حال حاضر و با مدرن شدن روش ساخت و ساز انواع محیط‌ها، متخصصان حرفه‌ای از چسب کاشی بیش از پیش استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند با اینکه چسب کاشی بسیار کارآمد و مفید است اما معماران باید از ملات سیمانی نیز استفاده کنند. البته به طور معمول استادکاران این ملات‌های سیمانی را در قسمت پشتی کاشی می‌ریزند و سپس آنها را با چسب کاشی در محل مورد نظر می‌چسبانند.

برخی از استادکاران بر این باور هستند که چسب کاشی نمی‌تواند به طور کامل جایگزین ملات سیمانی شود اما در بیشتر مواقع برای تعمیر و تعویض کاشی‌ها می‌توان از همین چسب استفاده کرد. دلیل اصلی انتخاب این چسب‌ها تسریع روند اجرای کار است البته باید در انتخاب نوع چسب کاشی دقت زیادی به خرج دهید.

معرفی بهترین چسب کاشی برای حمام

علم شیمی به قدری پیشرفت کرده است که فرمولاسیون‌های نوینی روی کار آمده‌اند و در حال حاضر ما شاهد تولید، تهیه و عرضه نسل جدیدی از چسب‌های کاشی هستیم. از این چسب‌ها در صنعت ساخت و ساز یا بازسازی ساختمانی استفاده می‌شود و بسیار پرطرفدار هستند.

در نظر داشته باشید این چسب‌ها نه تنها به روند کار سرعت می‌بخشند، بلکه دوام کاشی را در محل نصب آن دوبرابر می‌کنند و باعث می‌شوند کاشی استحکام بیشتر داشته باشد. به عبارت دیگر با انتخاب بهترین چسب کاشی برای حمام کیفیت ساخت و ساز حمام‌ها نیز افزایش می‌یابد.

شاید در گذشته چسب‌های کاشی نمی‌توانستند جایگزین کامل و بی‌نقصی برای ملات سیمانی یا دوغاب محسوب شوند اما در حال حاضر چسب‌های جدید امروزی ارتقا یافته‌اند و در شرایط مختلف همانند گرما یا سرمای شدید مقاومت خوبی دارند. در ادامه 2 مورد از بهترین چسب‌های کاشی برای حمام را معرفی می‌کنیم.

اسلب تک P-70 بهترین چسب کاشی برای حمام

اسلب تک P-70 بهترین چسب کاشی برای حمام

این چسب کاشی پرسلان با رنگ سفید عرضه می‌شود و متخصصان حرفه‌ای این چسب مناسب برای کاشی‌های حمام را بر پایه سیمان تهیه و تولید می‌کنند. منعطف بودن یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های این چسب پرکاربرد است.

در ضمن با انتخاب این چسب، در طول نصب کاشی‌های حمام استادکاران نگران لغزیدن کاشی‌ها نیستند و به راحتی می‌توانند آنها را بر روی دیوار یا کف مورد نظر نصب کنند.

این چسب‌ها حتی طول عمر استفاده از کاشی‌ها را توسعه می‌دهند و برای نصب انواع سنگ‌ها و سرامیک‌های اسلب پرسلانی گزینه مناسبی هستند. حتی برای نصب بزرگ سایزترین سرامیک‌های پرسلانی نیز می‌توان از همین چسب‌ها کمک گرفت.

به خاطر داشته باشید این چسب‌ها تا 12 ماه پیاپی در انبار ماندگاری دارند البته اگر آنها را در محیطی خشک و عاری از هر نوع رطوبت نگه‌داری کنید. تولیدکننده این محصول، چسب اسلب تک را در استانداردترین بسته‌بندی ارائه می‌دهد. اصلی‌‌ترین ویژگی‌های این مدل چسب‌ها را در ادامه به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • انعطاف‌ پذیری بالا
  • قدرت چسبندگی بالا
  • مناسب برای چسباندن سرامیک‌ های اسلب بزرگ و سنگین
  • مقاومت بالا در مقابل تغییرات ناگهانی دما
  • عاری از هر گونه خطر لغزش به هنگام چسباندن کاشی‌ ها و سرامیک‌ ها
  • طول عمر بالا
  • قابل استفاده برای چسباندن سرامیک استخرها، محیط‌ های مرطوب و حوضچه‌ ها
الترا فلکس P-64 انتخابی مناسب برای کاشی‌های حمام

الترا فلکس P-64 انتخابی مناسب برای کاشی‌های حمام

یکی دیگر از بهترین چسب‌های کاشی برای حمام، کاشی‌های الترا فلکس هستند که تا حدودی ویژگی‌ها و کاربردهای یکسانی با چسب‌های اسلب تک دارند. این مدل از چسب‌ها نیز سفید رنگ هستند و بر پایه سیمان تهیه و تولید شده‌اند. البته این چسب‌ها علاوه بر اینکه برای چسباندن سرامیک پرسلان مناسب هستند برای چسباندن سنگ‌های طبیعی نیز می‌توان از آنها استفاده کرد.

طول عمر الترا فلکس، بهترین چسب کاشی برای حمام، بسیار زیاد است اما نباید این چسب را در گرمای بیش از 35 درجه سانتی‌گراد اجرا کنید. در واقع شرایط بد آب و هوایی یا گرمای شدید ممکن است در ساختار این چسب در حین اجرا تاثیر منفی داشته باشد.

از این رو توصیه می‌کنیم چسب الترا فلکس را به دور از هر نوع باد شدید قرار دهید و هرگز آن را در مکان‌هایی که در معرض تابش نور مستقیم خورشید هستند قرار ندهید. همچنین نباید از این محصول در محیط‌هایی استفاده کنید که در معرض سرمای شدید قرار دارند.

کاربردهای چسب کاشی

با روی کار آمدن بهترین چسب کاشی برای حمام و سرویس بهداشتی، روند تعمیر و تعویض کاشی‌ها و سرامیک‌ها نیز بهبود یافته است. به طوری که شما برای تعمیر کاشی‌ها و سرامیک‌های شکسته یا کنده شده حمام و سرویس بهداشتی می‌توانید خودتان دست به کار شوید.

با توجه به قیمت سرامیک پرسلان ، متخصصان حرفه‌ای برای تعمیر و نصب آن­ها مبلغ زیادی دریافت می‌کنند اما شما با کمک این چسب‌های کاشی نوین و پرکاربرد می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به کمک یک متخصص کاشی‌ها و سرامیک‌های سرویس بهداشتی را تعمیر و تعویض کنید. این چسب‌ها به 2 صورت در بازار عرضه می‌شوند که آنها را در زیر توضیح می‌دهیم:

  • چسب کاشی پودری: در این نوع چسب‌ها از مواد افزودنی زیادی استفاده شده است. همچنین قدرت مقاومت و استحکام این مدل از چسب‌ها نسبت به سایرین بیشتر خواهد بود. خبر خوب اینکه چسب‌های پودری آب گریز هستند.
  • چسب کاشی خمیری: این مدل از چسب‌های کاشی نسبت به نوع پودری آن مواد افزودنی کمتری دارد و مجهز به ویژگی آنتی باکتریال است. بنابراین با استفاده از این چسب‌ها هیچ نوع قارچ یا کپکی در محیط حمام و سرویس بهداشتی شما رشد نخواهد کرد. به زبان ساده این چسب‌ها گزینه مناسبی برای مکان‌های مرطوب به حساب می‌آیند.

اصلی‌ ترین مزایای بهترین چسب کاشی برای حمام

همان‌طور که در بخش‌های مختلف گفتیم، چسب‌های کاشی روند تعویض و تعمیر کاشی‌ها یا بازسازی سرامیک سرویس بهداشتی را تسهیل می‌کنند. همچنین شما بدون نیاز به یک متخصص حرفه‌ای می‌توانید خودتان کاشی‌ها و سرامیک‌های حمامتان را نصب کنید.

در ضمن این چسب‌ها تا حدودی برای آب‌بندی و عایق کردن نیز کاربرد دارند و درزهای میان سرامیک‌ها و سنگ‌ها را به خوبی پر می‌کنند. علاوه بر مزایایی که ذکر شد، بهترین چسب کاشی برای حمام مزایای دیگری نیز دارد که در بخش‌های بعدی آنها را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

افزایش سرعت روند اجرایی

افزایش سرعت روند اجرایی

فرقی ندارد شما قصد چسباندن کاشی‌های جدید و نو را داشته باشید یا اینکه بخواهید کاشی‌های آسیب‌دیده را ترمیم کنید، در هر حال با انتخاب این چسب‌ها روند اجرا تسریع می‌یابد. از این چسب‌ها حتی برای چسباندن کاشی‌های جدید بر روی کاشی‌های قدیمی نیز استفاده می‌شود.

از این رو اگر این چسب‌ها را بخرید، لازم نیست کاشی‌های قدیمی را از دیوار یا کف جدا کنید، بلکه به راحتی می‌توانید کاشی‌های جدید را بر روی مدل‌های قدیمی قرار دهید و بچسبانید. در نتیجه زمان کمتری نیاز دارید تا کاشی‌ها را در محل مورد نظر نصب کنید.

با استفاده از چسب دیگر لازم نیست زمانی را برای درست کردن ملات صرف کنید. در نهایت اینکه برای نصب کاشی‌ها کافی است چسب‌های پودری را با مقداری آب ترکیب کنید.

صرفه‌ جویی در هزینه

متاسفانه بازار فعلی دچار گرانی شدید است، به همین دلیل پیدا کردن روشی که بتوان کمی از هزینه‌ها را کاهش داد امری خوشایند محسوب می‌شود. استفاده از بهترین چسب کاشی برای حمام نیز یکی از همین راه‌حل‌هایی است که در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.

با توجه به اینکه این چسب‌ها به ملات نیاز ندارند، لازم نیست از افراد متخصص برای نصب کاشی‌ها کمک بگیرید. بدین ترتیب شما خودتان می‌توانید با کمترین هزینه کاشی‌های حمام و سرویس بهداشتی را نصب کنید.

جلوگیری از رشد باکتری

در بخش‌های قبلی نیز توضیح دادیم که این چسب‌ها مقاوم در برابر باکتری هستند و از رشد هر نوع باکتری، قارچ و کپک در محیط حمام یا سرویس بهداشتی شما جلوگیری می‌کنند. با مصرف این چسب‌های کاشی، آب به زیر کاشی‌ها و سایر قسمت‌های ساختمان نفوذ نمی‌کند و همین امر مانع از ایجاد کپک می‌شود.

خاصیت مقاوم بودن در برابر باکتری این چسب‌ها، یکی از خاص‌ترین مزایای آنها به حساب می‌آید.

سخن آخر

در جامعه فعلی بازار مصالح ساختمانی تا حد زیادی پیشرفت کرده است و چسب کاشی نیز یکی از همین پیشرفت‌های نوین به حساب می‌آید. شاید در حال حاضر این چسب‌ها خیلی در صنعت ساختمان‌سازی به کار گرفته نشوند اما با گذر زمان کاربرد آنها بیشتر و بهتر خواهد شد.