صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟ مقایسه نصب + راهنمای انتخاب
سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟ مقایسه نصب + راهنمای انتخاب

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟ مقایسه نصب + راهنمای انتخاب

الگوهای مختلفی برای سرامیک کاری وجود دارند و انتخاب از بین آن‌ها بستگی به سلیقه اشخاص، نوع دکوراسیون منزل، اندازه فضا و هنر سرامیک کار دارد. اگر از چینش قبلی سرامیک‌های منزلتان به‌صورت تکراری در کنار یکدیگر خسته شده‌اید و می‌خواهید بدانید سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع این مطلب را از دست ندهید.

نصب سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

پاسخ دادن به سؤال سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع بسیار ساده است. درواقع این شما هستید که متناسب با سلیقه خودتان یکی از این دو طرح را انتخاب می‌کنید. اما اگر می‌خواهید دلایل اصولی برای انتخاب یکی از این نوع سرامیک‌های کف را بدانید، ما اینجا هستیم تا همه‌چیز را درباره نحوه استفاده از سرامیک پرسلانی و سایر نمونه‌های دیگر سرامیک کف، برای شما توضیح دهیم. ابتدا به معرفی هر یک از این روش‌های سرامیک کاری می‌پردازیم و درباره مزایای آن‌ها صحبت می‌کنیم.

اجرای سرامیک کف مربعی

اجرای سرامیک کف مربعی

در بسیاری از مکان‌ها مشاهده می‌کنید که سرامیک‌های کف به‌صورت مربع‌های ساده و یک رنگ در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند. اما در بعضی از جاها نیز از سرامیک‌های دو رنگ کنار یکدیگر استفاده می‌شود که درواقع چینش شطرنجی پیدا می‌کنند.

چیدن سرامیک‌های مربعی برای کف ساختمان در محیط‌های کوچک و بزرگ رایج است و اندازه فضا تأثیر زیادی بر انتخاب الگوی این طرح ندارد. به همین خاطر در اغلب مکان‌ها مشاهده می‌ کنید که از الگوی مربعی استفاده می‌شود. البته اجرای سرامیک‌ها با این روش نیاز به تجربه و تخصص بسیاری دارد.

جدای این بحث و سؤال که سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع، شما باید ابتدا یک معمار ماهر پیدا کنید که از هنر سرامیک کاری سر دربیاورد و بتواند از سرامیک‌های پرسلانی بهترین استفاده را ببرد.

همان‌طور که شاهد هستید قیمت سرامیک پرسلان و سایر مصالح ساختمانی روز به‌ روز در حال افزایش است و اگر یک طرح مناسب توسط معمار باتجربه انتخاب نشود، هزینه‌ ای که بابت خرید سرامیک پرداخت کرده‌اید، سوخت می‌شود. بنابراین به این نکته هم توجه داشته باشید.

اجرای سرامیک کف لوزی

اجرای سرامیک کف لوزی

احتمالاً تا الآن به این فکر کرده‌اید که لوزی همان مربع است. فقط زاویه چیدن سرامیک‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. پس این‌همه بحث درباره چیست؟ درست است که سرامیک‌های طرح لوزی همان سرامیک‌های مربعی شکل هستند.

اما این زاویه چینش آن‌ها است که باعث می‌شود با اجرای مربعی سرامیک تفاوت داشته باشند. در روش اجرای سرامیک کف لوزی، سرامیک‌ها با هر ابعادی که باشند با زاویه ۹۰ درجه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و همین باعث می‌شود تا شکل لوزی به خود بگیرند.

معمولاً سرامیک‌های لوزی به‌صورت یک شکل در کنار یکدیگر چیده می‌شوند. خوبی این روش این است که برای فضاهای کوچک مناسب‌تر از الگوی مربعی هستند. همین باعث برتری روش چینش سرامیک کف لوزی نسبت به سرامیک‌های مربعی می‌شود.

در خانه‌های کوچکی که فضای قناس زیادی دارند، بهتر است از چینش لوزی استفاده شود و همین باعث بزرگ‌ تر نشان دادن فضا می‌شود. برای چیدن سرامیک‌ها به‌صورت مربعی و لوزی استفاده از چسب پودری سرامیک پرسلان یا نمونه‌های دیگر چسب سرامیک توصیه می شود و این کار باعث می‌شود تا سرامیک کاری با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

کدام روش اجرای سرامیک کف بهتر است  لوزی یا مربع؟

کدام روش اجرای سرامیک کف بهتر است  لوزی یا مربع؟

حالا که با نحوه اجرای سرامیک‌های کف به‌صورت لوزی و مربع آشنا شدید و می‌دانید هر یک چه ویژگی‌هایی دارند، وقت آن رسیده که یک پاسخ ساده به سؤال نصب سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع، بدهیم.

با توجه به اینکه الگوهای گوناگونی مانند الگوی مربعی، لوزی، حصیری، چینش زیگزاگی سرامیک‌ها و ... وجود دارد، انتخاب طرح و رنگ سرامیک‌ها و نحوه چیدن آن‌ها بستگی به خود شما دارد.

اما اگر بخواهید ازنظر کارشناسی این قضیه را بررسی کنید، باید بگوییم که الگوی لوزی نسبت به سایر الگوها بهتر است. چراکه این الگو باعث بازتر نشان دادن فضا می‌شود و زیبایی محیط را دوچندان می‌کند. همچنین الگوی لوزی بسیار کاربردی است و در فضاهای کوچکی که دارای قناسی زیادی هستند، بهتر اجرا می‌شود.

ازآنجاکه اکثر خانه‌ها در سال‌های اخیر تبدیل به آپارتمان‌های کوچک و قناس شده‌اند، بهترین انتخاب طرح لوزی برای سرامیک کف است. البته شما باید به موارد دیگری مانند طول و عرض محیط، مساحت مکان موردنظر، نوع سرامیک انتخابی و نظر معمار کارشناس هم توجه داشته باشید.

گاهی اوقات به نظر شما اجرای سرامیک به‌ صورت لوزی بهتر به نظر می‌رسد. اما معمار با توجه به تجربه و تخصصی که دارد پس از دیدن محیط، روش دیگری را به شما پیشنهاد می‌کند و نکاتی را به شما خاطرنشان می‌کند که خودتان به آن توجه نکرده‌اید. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب و خرید سرامیک برای کف، ابتدا از یک فرد کارشناس مشورت بگیرید.

سایز مناسب سرامیک کف چقدر است؟

سایز مناسب سرامیک کف چقدر است؟

اکنون‌که روش اجرای سرامیک را انتخاب کرده‌اید و می‌دانید که برای محیط موردنظر شما سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع، باید به سایز سرامیک‌ها هم توجه داشته باشید.

انتخاب سایز مناسب بستگی به طول، عرض و مساحت فضای موردنظر شما دارد. شما باید ابتدا اندازه‌گیری کنید و ببینید کدام‌یک از این سرامیک‌ها به‌خوبی می‌توانند کف اتاق یا سالن موردنظر شما را پوشش دهند.

امروزه انواع سرامیک‌ها با ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند که امکان اجرای آن‌ها با روش‌های مربعی، لوزی، حصیری و سایر روش‌ها وجود دارد. بنابراین شما ابتدا باید بر اساس اندازه و ابعاد فضا، سرامیک‌هایی با سایز مناسب را انتخاب کنید.

نکته: برای اندازه‌گیری باید علاوه بر مساحت کف‌پوش، ۱۵% مساحت اندازه‌گیری شده را نیز برای پرت و دورریز محاسبه کنید. بر این اساس همان تعداد سرامیک که لازم دارید را خریداری نمایید.

معرفی سایر الگوهای اجرای سرامیک کف

سرامیک‌ها دارای ابعاد، طرح‌ها، اندازه‌ها و الگوهای مختلفی هستند. همین باعث می‌شود تا نحوه اجرای آن‌ها در کف نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد. حالا که با نکات مربوط به انتخاب سایز مناسب برای سرامیک کف آشنا شدید، بد نیست بعضی از الگوهای اجرای سرامیک کف را هم بشناسید. شاید تصمیم گرفتید به‌جای الگوی مربعی یا لوزی یک الگوی دیگر را انتخاب کنید که تناسب بیشتری با محیط موردنظر شما دارد.

الگوی چرخ‌ دنده‌ای

نام دیگر این الگو، الگوی فرفره‌ای است و از سرامیک‌ها و کاشی‌های مربعی برای ساخت آن استفاده می‌شود. درواقع طرح این الگو به‌گونه‌ای است که یک مربع بزرگ در وسط قرار می‌گیرد و اطراف آن را کاشی‌های کوچک یا کاشی‌های موزاییکی با شکل مربع می‌پوشانند.

الگوی سرامیک  حصیری

الگوی سرامیک  حصیری

این طرح با استفاده از کاشی‌هایی با شکل مستطیل، اجرا می‌شود. در این الگو سرامیک‌ها ۲ به ۲ به‌صورت موازی و افقی در کنار یکدیگر چیده می‌شوند و در اطراف آن‌ها کاشی‌ها و سرامیک‌های دیگر به شکل عمودی قرار می‌گیرند. درواقع نوع چینش سرامیک‌ها به‌گونه‌ای تداعی‌کننده طرح بافته‌شده است.

الگوی سرامیک آسیاب بادی

الگوی سرامیک آسیاب بادی

این روزها یکی از روش‌های ترند و بسیار مناسب برای فضاهای کوچک و بزرگ الگوی آسیاب بادی است. البته اجرای این روش سخت و وقت‌گیر است. در این الگو کاشی مربعی در مرکز قرار می‌گیرد و اطراف آن را کاشی‌های مستطیلی می‌پوشانند.

درباره روش اجرا و چیدن الگوهای لوزی و مربعی هم در ابتدای بحث صحبت کردیم. حالا این شما هستید که می‌توانید روش موردپسند خودتان را انتخاب کنید.

کلام پایانی

در این مقاله با ارائه اطلاعاتی درباره الگوهای اجرای سرامیک به شما عزیزان کمک کردیم تا یک الگوی مناسب برای فضای موردنظرتان را پیدا کنید. در ابتدا به این سؤال پاسخ دادیم که سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع و درنهایت به معرفی سایر الگوها پرداختیم. درصورتی‌که برای انتخاب و خرید سرامیک کف نیاز به کمک و راهنمایی دارید، می‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.