صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
آموزش چسباندن سنگ روی سرامیک {الزامات و ممنوعیت ها}
آموزش چسباندن سنگ روی سرامیک {الزامات و ممنوعیت ها}

آموزش چسباندن سنگ روی سرامیک {الزامات و ممنوعیت ها}

اگر از سرامیک‌های محیط خانه یا محل کار خود خسته شده‌اید و دوست دارید تنوع یا تغییری در دکوراسیون ایجاد کنید اما نمی‌خواهید بنایی و کنده‌کاری داشته باشید، بهترین ایده چسباندن سنگ روی سرامیک خواهد بود.

این روش تغییر دکوراسیون بسیار ساده است و هزینه‌ خیلی زیادی ندارد؛ زیرا شما بدون اینکه سرامیک‌های قبلی را بکَنید می‌توانید تغییر اساسی در محیط منزل یا محل کار خود ایجاد کنید.

فرآیند چسباندن سنگ روی سرامیک به قدری ساده است که حتی شما به عنوان یک فرد عادی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. با این وجود برای اینکه نتیجه نهایی کار شما خوب و دلخواه باشد، توصیه می‌کنیم از افراد متخصص حاضر در این حوزه نیز مشورت و راهنمایی بگیرید. در این راهنما بیشتر در مورد این روند توضیح می‌دهیم.

آیا چسباندن سنگ روی سرامیک امکان‌ پذیر است؟

آیا چسباندن سنگ روی سرامیک امکان‌ پذیر است؟

در بیشتر موارد شما می‌توانید با کمک چسب پرسلان بر روی کاشی‌ها و سرامیک‌های قدیمی منزل خود سنگ‌های جدید و باکیفیت بچسبانید. لازمه اصلی این روند، سالم بودن کاشی‌ها و سرامیک‌های قدیمی است. در صورتی که سرامیک‌ها شکسته باشند، چسباندن سنگ بر روی آن­ها کمی سخت و حتی غیرممکن است.

در ضمن کاشی‌ها و سرامیک‌های قدیمی باید به زیرساز خود همچنان وصل باشند تا شما بتوانید سنگ‌ها را بر روی آن­ها بچسبانید. سعی کنید برای دریافت نتیجه بهتر از چسب‌های حرفه‌ای حاضر در این حوزه استفاده کنید. برخی از چسب‌های ساختمانی نسبت به برخی دیگر قدرت و کیفیت بهتری دارند.

مراحل چسباندن سنگ روی سرامیک

بررسی مراحل چسباندن سنگ روی سرامیک

به عنوان اولین قدم برای چسباندن سنگ روی سرامیک‌های قدیمی باید از سلامت سرامیک‌های فرسوده یا قدیمی مطمئن شوید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این سرامیک‌های فرسوده به لایه زیرین خود وصل هستند. برای مثال سرامیک کف را که سالم و بدون شکستگی است می‌توانید با سنگ کف بپوشانید.

در صورتی که سرامیک‌های زیرین آسیب دیده‌اند بهتر است به جای چسباندن سنگ ، سرامیک‌ پرسلانی کف نصب کنید. بعد از اینکه از سلامت سرامیک‌ها مطمئن شدید باید از هم تراز بودن سطح زیر آن­ها نیز اطمینان حاصل کنید.

سطح زیر سنگ‌ها نباید صیقلی باشد، بنابراین می‌توانید از سنباده استفاده کنید و یا با تیشه سطح زیرکار را مضرس کنید تا صیقلی بودن سرامیک‌ها رفع شود. در ادامه نیز طبق مراحل زیر پیش روید:

  • سرامیک‌های قدیمی را تمیز کنید
  • بهترین چسب موجود در بازار را انتخاب و خریداری کنید
  • چسب را بر روی سطح سرامیک بکشید
  • سنگ مورد نظر را بر روی چسب قرار دهید
  • با پتک به آرامی بر روی سنگ فشار وارد کنید
  • بین سنگ ها را بندکشی کنید
چسبی برای چسباندن سنگ روی سرامیک

از چه نوع چسبی برای چسباندن سنگ روی سرامیک استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه چسب‌های زیادی در بازار موجود هستند و هر یک از آن­ها کیفیت خوبی دارند، شما با مشاوره گرفتن از افراد متخصص می‌توانید بهترین چسب را بیابید و انتخاب کنید. برای این روند بهتر است از چسب کاشی خمیری یا پودری کمک بگیرید که استفاده از آن خیلی سخت نیست.

شما باید مواد درون جعبه این چسب‌ها را با مقدار مشخصی آب مخلوط کنید تا خمیر اصلی به دست آید. برای درست کردن این خمیر بهتر است از دستورالعمل ذکر شده بر روی جعبه آن کمک بگیرید. فراموش نکنید برای اینکه چسب به بهترین شکل ممکن تاثیر بگذارد، باید به درستی و طبق مراحل ذکر شده بر روی جعبه پیش روید.

سخن آخر

در این مطلب توضیح دادیم که بهترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای تغییر دکوراسیون می‌تواند چسباندن سنگ‌های جدید و به روز بر روی سرامیک‌های قدیمی و فرسوده باشد. با کمک چسب کاشی و سنگ‌های به روز می‌توانید ظاهر محیط مورد نظر خود را تغییر دهید.

این روش یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها است که سختی زیادی ندارد اما در انتخاب چسب مورد نظر خود باید دقت زیادی به خرج دهید. در صورتی که چسب باکیفیت نخرید بدون شک با گذر زمان با دردسرهایی روبرو می‌شوید.