صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
بهترین و زیباترین رنگ سرامیک کف پذیرایی و آشپزخانه [راهنمای انتخاب]
بهترین و زیباترین رنگ سرامیک کف پذیرایی و آشپزخانه [راهنمای انتخاب]

بهترین و زیباترین رنگ سرامیک کف پذیرایی و آشپزخانه [راهنمای انتخاب]

بهترین و زیباترین رنگ سرامیک کف پذیرایی

انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی یا آشپزخانه می‌تواند کار دشواری باشد. به خاطر تنوع رنگی بالای سرامیک ها و همچنین، تنوع ابعاد و طرح سرامیک‌ها انتخاب سخت می‌شود. سلیقه شخصی هر فرد نیز متفاوت است و میزان بودجه‌ای که برای خرید زیباترین رنگ سرامیک کف پذیرایی در نظر گرفته می‌شود، مختلف است. بنابراین هنگام خرید سرامیک‌هایی که برای کف آشپزخانه، پذیرایی یا حتی دیوار آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید به تمام این موارد توجه داشته باشید. البته ما در راهنمای انتخاب بهترین و زیباترین رنگ سرامیک کف پذیرایی به موارد مهم‌تری هم اشاره می‌کنیم تا بتوانید با در نظر گرفتن آن ها بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

سرامیک کف چه رنگی خوبه؟ چه رنگی از سرامیک برای کف مناسب است؟

بیشتر افرادی که در این سال‌ها اقدام به ساختمان سازی یا بازسازی منازل خود می‌کنند از سرامیک‌های با کیفیتی استفاده می‌کنند که دارای رنگ‌های متنوعی هستند. با توجه به محبوبیت انواع سرامیک و دارا بودن تنوع طرح و رنگ بالا، همیشه خریداران برای انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی یا سایر بخش‌های منزل، دچار تردید می‌شوند. به همین خاطر ما در این قسمت به موارد مهمی که هنگام انتخاب رنگ سرامیک باید به آن توجه کنید، اشاره می ‌کنیم.

توجه به میزان نور در محل استفاده

ممکن است شما بر اساس سلیقه خود، بهترین رنگ سرامیک کف آشپزخانه را انتخاب کنید و از خرید خودتان هم راضی باشید. اما اگر به میزان نور موجود در آشپزخانه توجه نکنید، ممکن است فضای مورد نظر شما تاریک به نظر برسد. آشپزخانه ‌ها معمولاً دارای پنجره نیستند. اگر نور هم در این قسمت به اندازه کافی نباشد و شما به خاطر سلیقه شخصی یک سرامیک با رنگ تیره انتخاب کنید، قطعاً فضای آشپزخانه تاریک و کوچک می‌شود. اما اگر از سرامیک ‌های رنگ روشن استفاده کنید، حتی اگر نورپردازی فضا مناسب نباشد و آشپزخانه شما هیچ پنجره یا روزنه‌ای هم نداشته باشد، فضا دل‌پذیرتر و بازتر به نظر خواهد رسید. زیرا این خاصیت سرامیک ‌های رنگ روشن است که کمترین میزان نور را بازتاب می‌کنند و محیط را روشن‌تر نشان می‌دهند.

  توجه به متراژ آشپزخانه و پذیرایی

توجه به متراژ

اگر قصد خرید بهترین رنگ سرامیک برای فضاهای مختلف را دارید، توجه به متراژ فضا اهمیت دارد. در محیط‌هایی که کوچک هستند، بهتر است از سرامیک‌های رنگ روشن استفاده شود. زیرا استفاده از سرامیک‌های تیره یا مشکی، فضا را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهد. اگر شما در یک آشپزخانه بسیار کوچک از سرامیک‌هایی با رنگ روشن مانند سفید، نقره‌ای یا کرم استفاده کنید، قطعاً فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

به طرح سرامیک توجه کنید

گاهی اوقات علاوه بر خرید سرامیک جهت استفاده در کف پذیرایی یا آشپزخانه، نیاز دارید که بهترین رنگ سرامیک برای دیوار آشپزخانه را هم انتخاب کنید. در این مواقع باید دقت بیشتری به خرج دهید. زیرا طرح سرامیک کاری اگر به صورت دقیق و اصولی انتخاب نشود، ظاهر دلپذیری نخواهد داشت.

به عنوان مثال اگر شما برای سرامیک کاری کف آشپزخانه از سرامیک‌های طرح دار استفاده کنید، دیگر نمی‌توانید از سرامیک‌های شلوغ برای دیوار هم استفاده کنید. مخصوصاً در آشپزخانه‌های کوچک استفاده از طرح‌های شلوغ در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا فضا کوچک به نظر برسد. درصورتی‌که اگر برای یک سرامیک کف طرح‌های ساده و برای دیوار، طرح‌های شلوغ‌ تر را انتخاب کنید، بیشتر با یکدیگر همخوانی دارد. البته شما باید این سرامیک‌ها را با دیگر عناصر موجود در محیط هم تطابق بدهید.

انتخاب رنگ مناسب برای سرامیک کف

در بخش پیش به مواردی اشاره شد که هنگام خرید سرامیک‌های کف حتماً باید به آن ها توجه کنید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. اما حالا کدام یک از رنگ‌های موجود بهتر هستند، رنگ مشکی می‌تواند برای سرامیک کف پذیرایی مناسب باشد و یا می‌توان از رنگ سفید برای کف آشپزخانه استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال‌ها را به ترتیب بیان کنیم.

  سرامیک رنگ مشکی

سرامیک رنگ مشکی

در زیبایی و شیک بودن رنگ مشکی هیچ شکی نیست. اما توجه کنید انتخاب رنگ مشکی باید با دقت زیادی انجام شود. زیرا مشکی به خودی خود کمی دلگیر است و می‌تواند فضا را تاریک کند. پس بهتر است ابتدا به متراژ محل استفاده و میزان نور توجه داشته باشید. در فضاهای بزرگ و پرنور می توانید از سرامیک‌های سیاه برای پوشش کف استفاده نمایید.

اگر تمام این موارد رعایت شده باشد، بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی رنگ مشکی است. در غیر این صورت باید قید سرامیک‌های مشکی رنگ را بزنید. حتی استفاده از سرامیک‌های طوسی هم در مکان‌های کوچک زیاد توصیه نمی‌شود زیرا قیمت سرامیک پرسلانی کف در این رنگ نیز بالا می باشد.

سرامیک رنگ سفید

سرامیک رنگ سفید

رنگ سفید اغلب مورد توجه همه افراد با هر سلیقه‌ای قرار می‌گیرد. زیرا سفید یک رنگ خنثی است و با تمام المان‌های موجود در فضا همخوانی پیدا می‌کند. همچنین ابعاد سرامیک‌های سفید و طرح‌های متنوعی که دارند باعث محبوبیت بیشتر آن ها شده است. بنابراین هر سبکی از سرامیک‌های سفید را که استفاده کنید به خصوص نمونه‌های براق آن ها، باعث بزرگ‌تر نشان دادن هر محیطی می‌شوند.

می‌توان به جرات گفت که برای محیط‌های کوچک و بزرگ با هر شرایط نورپردازی، می‌توان از رنگ سفید استفاده کرد. فرقی نمی‌کند که سرامیک سفید را برای کف پذیرایی انتخاب کرده‌اید یا آشپزخانه، حتی این سرامیک‌ها برای کف سرویس‌های بهداشتی هم مناسب‌اند.

  سرامیک رنگ طوسی

سرامیک رنگ طوسی

رنگ طوسی به خاطر جلوه خاص خود و لاکچری بودن مورد توجه نسل جوان قرار گرفته است. به همین خاطر در محیط‌های مدرن از سرامیک‌های طوسی زیاد استفاده می‌شود. حتی به خاطر اینکه این سرامیک‌ها نسبت به رنگ سفید کثیفی یا لکه را کم تر نشان میدهد ، طرفداران بیشتری دارند. ماهیت خنثی و هماهنگی با سایر رنگ‌های دیگر باعث می‌شود تا بتوان در فضاهای مختلف از سرامیک‌های طوسی استفاده کرد.

  سرامیک رنگ کرم

سرامیک رنگ کرم

رنگ کرم که یک تا دو درجه از رنگ سفید تیره‌تر است، جزو سرامیک‌های رنگ روشن محسوب می‌شود. به همین خاطر بهترین رنگ سرامیک آشپزخانه می‌تواند کرمی باشد. زیرا با کابینت‌های آشپزخانه یا صندلی‌ها و میز ناهارخوری چوبی که در آشپزخانه قرار می‌گیرند، خیلی خوب هماهنگ می‌شود. رنگ کرم هم می‌تواند فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهد و نور محیط را بیشتر کند. برای سالن‌های پذیرایی نیز استفاده از سرامیک‌های رنگ کرم بسیار مناسب است. زیرا به راحتی با مبلمان و اثاثیه منزل همخوانی پیدا می‌کند.

سرامیک رنگ قهوه‌ای

سرامیک رنگ قهوه‌ای

طیف رنگ قهوه‌ای دارای درجه‌های متفاوتی از روشن تا تیره است. بسیاری از افراد هستند که به این رنگ‌ها علاقه خاصی دارند. معمولاً در ساختمان‌های مجلل برای کف سالن‌های پذیرایی از سرامیک‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن استفاده می‌کنند که بسیار کلاسیک به نظر می‌رسند. طرح اغلب این سرامیک‌ها طرح پارکت یا چوب است و فضایی خاص و شیک ایجاد می‌کنند. سرامیک‌هایی که دارای طرح چوب هستند به خاطر اینکه برای ساخت آن ها از طبیعت الهام گرفته شده، انرژی و گرما دارند. بنابراین می‌توان در محیط‌های چون سالن‌های پذیرایی از این سرامیک‌ها استفاده نمود.

نکاتی برای انتخاب سرامیک کف آشپزخانه

در بخش‌های پیش مطالبی را جهت انتخاب سرامیک مناسب برای کف ارائه کردیم. این موارد شامل نور محیط، متراژ فضا، رنگ سرامیک و ... می‌شدند. اما به دلیل اینکه آشپزخانه محل پخت غذا است و باید همیشه تمیز باشد، باید برای خرید سرامیک‌های کف آشپزخانه یا دیوار دقت بیشتری به خرج بدهید.

  • هر کس با توجه به سلیقه‌ای که دارد رنگ و طرح مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند. به عنوان مثال بعضی از افراد سرامیک‌های کرم یا سفید را انتخاب می‌کنند که رنگ روشن دارند و محیط را دل‌باز می‌کنند. اما بعضی از افراد هستند که به خاطر بیشتر نشان دادن لکه و چربی در سرامیک‌های رنگ سفید، ترجیح می‌دهند از سرامیک‌های تیره تر مانند رنگ قهوه‌ای یا طوسی استفاده کنند.
  • هماهنگ کردن سرامیک‌های آشپزخانه با سایر بخش‌ها مانند کابینت، میز، صندلی و وسایل تزیینی آشپزخانه نیز اهمیت دارد. اگر بخواهیم از این منظر به قضیه نگاه کنیم، نمی‌توان سرامیک‌های مشکی کف آشپزخانه را با کابینت‌های قهوه‌ای تیره هماهنگ کرد! بنابراین بهتر است رنگ‌ها و طرح‌هایی را انتخاب کنید که جذاب و گیرا باشند و با یکدیگر مطابقت داشته باشند.
  • آشپزخانه‌ای که دارای کابینت‌های رنگ روشن است، هم با سرامیک‌های سفید همخوانی پیدا می‌کند هم سرامیک‌های تیره رنگ، اما اگر رنگ کابینت تیره باشد، دیگر نمی‌توان سرامیک کف آشپزخانه را هم به رنگ تیره انتخاب کرد. بهتر است هنگام انتخاب و خرید سرامیک پرسلان حتماً این موارد را از نظر بگذرانید.

کلام پایانی

پیشنهادهایی در خصوص رنگ سرامیک کف پذیرایی و آشپزخانه در این مطلب از سایت پما ایمپریو به شما ارائه شد. درصورتی‌که نیاز به مشاوره برای خرید انواع سرامیک‌های کف پذیرایی و آشپزخانه دارید، با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.