صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
تاثیر سرامیک طوسی کف پذیرایی بر دکوراسیون و چیدمان منزل
تاثیر سرامیک طوسی کف پذیرایی بر دکوراسیون و چیدمان منزل

تاثیر سرامیک طوسی کف پذیرایی بر دکوراسیون و چیدمان منزل

سرامیک یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین محصولاتی است که به عنوان پوشش کف منازل مورد استفاده قرار می گیرد. البته دلایل این محبوبیت بسیار است که برخی از آن ها عبارتند از تنوع طرح و رنگ، قابلیت شستشو، مقاومت زیاد، مقرون به صرفه بودن این متریال و ... .

امروزه انواع سرامیک ها در ابعاد مختلف و با طرح ها و رنگ های گوناگون در بازار موجود هستند که اغلب آن ها در مقابل رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند و در شرایط جوی مختلف تغییر رنگ نمی دهند؛ هم چنین انواع سرامیک ها معمولاً در برابر ضربه استحکام بالایی دارند و حتی اگر دچار آسیب هم شوند به راحتی قابل بازسازی اند به همین دلیل این متریال ساختمانی مورد اقبال و توجه بسیاری از افراد است. با این حال همیشه انتخاب رنگ مناسب آن جای بحث داشته است زیرا غالبا کاربران به دنبال استفاده از سرامیکی هستند که رنگ آن با هر دکوراسیونی همخوانی داشته باشد و به همین دلیل هم بیشتر رنگ طوسی را انتخاب می کنند.

از آن جایی که این رنگ سرامیک رواج زیادی داد، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به موضوع دکوراسیون منزل با سرامیک طوسی بپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

دکوراسیون منزل با سرامیک طوسی

دکوراسیون منزل با سرامیک طوسی

استفاده از کاشی و سرامیک یکی از ارکان اصلی دکوراسیون داخلی است چراکه می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در مکان مورد نظر شما به وجود آورد. به عبارت دیگر، انواع سرامیک در صورتی که با دقت در طرح و رنگ انتخاب شود، می تواند هر بیننده ای را مجذوب خود کند. تا جایی که شما با انتخاب سرامیک می توانید به فضای خود حال و هوایی مدرن یا سنتی ببخشید.

به عنوان مثال استفاده از برخی از رنگ های سرامیک نظیر طوسی، فضای خانه شما را مدرن می کند؛ از طرفی، رنگ طوسی، به راحتی می تواند در کنار سایر رنگ ها به کار رود و زیبایی خاصی را به بخش های مختلف خانه شما ببخشد.

استفاده از سرامیک طوسی در کف

استفاده از سرامیک طوسی در کف

یکی از رنگ های بسیار پرطرفدار سرامیک کف، رنگ طوسی است. این رنگ به این دلیل از محبوبیت خاصی برخوردار است که قابلیت ترکیب با سایر رنگ ها را دارد و می تواند برای ساکنین و میهمانان حس آرامش را به همراه داشته باشد. این رنگ سرامیک نه تنها فضای پذیرایی شما را زیبا و دلنشین می کند، بلکه باعث می شود تا این مکان همیشه مرتب و تمیز به نظر برسد.

ناگفته پیداست که کیفیت سرامیک مورد استفاده در این مکان نیز در زیبایی نهایی کار بی تأثیر نیست. شما می توانید برای پوشش کف بخش های مختلف خانه از دو نوع تیره و روشن سرامیک طوسی استفاده کنید. این دو رنگ سرامیک با این که از یک خانواده محسوب می شوند ولی می توانند تاثیرات متفاوتی بر دکوراسیون خانه بر جای بگذارند و در چشم انداز بصری مکان مورد نظر شما تحولات چشمگیری ایجاد کنند.

هم چنین، دکوراسیون منزل با سرامیک طوسی مات، آلودگی ها و گرد و غبار را کمتر نشان می دهد. در حالی که سرامیک طوسی براق نیاز به نظافت بیشتری دارد ولی می تواند سبب شود تا فضای خانه شما بزرگ تر و لوکس و شیک تر به نظر برسد.  این زیبایی خصوصاً هنگامی که نور آفتاب یا نور چراغ های خانه در سرامیک ها انعکاس پیدا می کنند، دو چندان خواهد شد.

محبوب ترین ابعاد سرامیک طوسی برای کف 120*60 و 60*60 هستند. اغلب طراحان از سرامیک پرسلانی طوسی در ساختمان استفاده می کنند تا نظر مشتریان را جلب کنند زیرا این نوع سرامیک هم زیبا و با کیفیت است و هم از نظر قیمت مقرون به صرفه است.

 

دکوراسیون بخش های مختلف منزل با سرامیک طوسی

  • سرامیک طوسی در آشپزخانه
سرامیک طوسی در آشپزخانه

شما می توانید در آشپزخانه، از سرامیک طوسی برای پوشش کف و دیوارها استفاده کنید و سپس دیگر اجزای موجود در آشپزخانه را با استفاده از رنگ های مکمل طوسی انتخاب کنید.

  • سرامیک طوسی در حمام و سرویس بهداشتی
سرامیک طوسی در حمام و سرویس بهداشتی

هم چنین شما می توانید از سرامیک طوسی در حمام یا سرویس بهداشتی،  به عنوان پوشش کف ها و دیوارها استفاده کنید. انتخاب طرح‌ های جذاب و رنگ‌ های ملایم برای این فضاها، می تواند آن ها را به یک فضای دلنشین تبدیل کند.

  • سرامیک طوسی در اتاق نشیمن
  سرامیک طوسی در اتاق نشیمن

سرامیک طوسی در اتاق نشیمن، می ‌تواند به عنوان پوشش کف مورد استفاده قرار گیرد و آن را تبدیل به مکانی شیک و مدرن کند. در صورتی که کف اتاق نشیمن شما با رنگ سرامیک پوشیده شده باشد، بهتر است رنگ عناصر دیگر اتاق را به گونه ای انتخاب کنید که با رنگ طوسی سرامیک ها هماهنگ باشد تا به این فضا ظاهری شیک و زیبا دهد.

به طور کلی به یاد داشته باشید که دکوراسیون منزل با سرامیک طوسی این امکان را برای شما فراهم می کند که فضایی چشمگیر و استثنایی برای شما به وجود بیاید و در صورتی که طراحی دکوراسیون این فضاها و انتخاب رنگ ها به درستی انجام شود، خانه شما تبدیل به یک اثر هنری خواهد شد.

در صورتی که میخواهید از سرامیک پرسلانی برای کف اتاق نشیمن استفاده کنید، می توانید پیش از تصمیم گیری، قیمت سرامیک پرسلانی کف را استعلام بگیرید و سپس با توجه به بودجه خود آن را انتخاب کنید.

ترکیب رنگ سرامیک طوسی با دیگر رنگ ها

ترکیب رنگ سرامیک طوسی با دیگر رنگ ها

یکی از مزایای استفاده از سرامیک رنگ طوسی این است که نه تنها می تواند به راحتی با دیگر رنگ های مکمل در خانه ترکیب شود، بلکه این ترکیب رنگ، فضای هنرمندانه ای را نیز خلق می کند و روش بی دردسری برای تغییر دکوراسیون داخلی محسوب می شود. هم چنین ترکیب رنگ های متفاوت با طوسی، منجر به ایجاد نتیجه ای زیبا و متفاوت می شود.

به منظور دکوراسیون بخش های مختلف ساختمان علی الخصوص سالن پذیرایی می توان رنگ هایی را به کار گرفت که با رنگ طوسی همخوانی داشته باشند و مانع خستگی بصری شوند. برخی از این رنگ ها عبارتند از:

  • ترکیب رنگ طوسی و زرد: رنگ زرد می تواند اجسام را برجسته تر نشان دهد؛ این رنگ در کنار رنگ طوسی سرامیک، بسیار زیبا و باشکوه است و می تواند به عنوان رنگ غالب و جامع مورد استفاده قرار بگیرد.
  • ترکیب رنگ طوسی و قرمز: رنگ قرمز در کنار رنگ طوسی، می تواند زیبایی و جذابیت خاصی را ایجاد کند؛ ولی باید در استفاده از آن زیاده روی نشود.
  • ترکیب رنگ طوسی و فیروزه ای: در رنگ طوسی تناژهایی از رنگ آبی و سبز وجود دارد که موجب می شود دکوراسیون فضای مورد نظر شما کلاسیک شود.
  • ترکیب رنگ طوسی و سفید: ترکیب رنگ های سفید و طوسی می تواند سبب شود که فضا یکدست به نظر برسد؛ به عنوان مثال، در صورت استفاده از سرامیک طوسی، بهتر است دیوارها را به رنگ سفید درآورید.
  • ترکیب رنگ طوسی و آبی: رنگ آبی آرامش بخش است و می تواند در کنار سرامیک های طوسی، فضایی دلنشین، شیک و موقر به وجود بیاورد.
  • ترکیب رنگ طوسی و بنفش: احتمالا شنیده اید که رنگ بنفش، یک رنگ اشرافی است و به رنگ مخصوص طبقه ثروتمند معروف است؛ به همین دلیل در صورت ترکیب آن با رنگ طوسی، می تواند فضای مورد نظر را اشرافی و لوکس کند.
  • ترکیب رنگ طوسی با مشکی: در صورتی که مایل باشید فضای مورد نظر خود تیره و لوکس نشان دهید، بهتر است از ترکیب رنگ طوسی و مشکی استفاده کنید. ترکیب رنگ طوسی با صورتی: در صورتی که به دنبال ایجاد حس آرامش در خانه هستید، این ترکیب رنگ می تواند به شما به خوبی کمک کند. به یاد داشته باشید که معمولا از رنگ طوسی و صورتی در فضاهایی نظیر اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده می شود.

سخن پایانی

سال هاست که برای پوشش کف و دیوارها در بخش های مختلف ساختمان از انواع سرامیک استفاده می شود. دلیل محبوبیت استفاده از سرامیک هم، مقاومت و ماندگاری بالای آن است؛ به عبارت دیگر، انواع سرامیک با توجه به قیمتی که دارند، مقرون به صرفه هستند و در صورتی که دچار آسیب دیدگی بشوند، به راحتی می توان آن ها را بازسازی کرد.

دکوراسیون منزل با سرامیک طوسی یکی از محبوب ترین شیوه های طراحی خانه است. استفاده از رنگ طوس به شما ایت امکان را می دهد که از طیف گسترده ای از رنگ های دیگر در کنار آن استفاده کنید و فضایی مدرن و شاد یا شیک و کلاسیک برای خود خلق کنید.