صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی و اسلب های اختصاصی پما ایمپریو
ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی و اسلب های اختصاصی پما ایمپریو

ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی و اسلب های اختصاصی پما ایمپریو

سرامیک پرسلان، یکی از جدیدترین انواع سرامیک است که امروزه افراد بسیاری از آن در بناهای خود استفاده می کنند. سرامیک پرسلان به علت طول عمر مناسب و زیبایی خود شناخته شده و از آن به عنوان یک محصول پیشرفته و بهبود یافته یاد می شود. در این مطلب به بررسی ضخامت سرامیک پرسلانی خواهیم پرداخت؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

سرامیک پرسلان چیست؟

سرامیک پرسلان چیست؟

سرامیک پرسلان دارای جذب آب کوچکتر مساوی نیم درصد است که در دمای حدود 1210 درجه سانتی گراد پخت می شود.  پرسلان در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب ساخته می شود. این محصول یکنواخت از خاک رس، فلدسپات یا گرانيت و سیلیس در حرارت و فشار بالا ساخته می شود و پس از پخت سفید و متراکم است.

این محصول جدیدترین تکنولوژی صنعت سرامیک بوده که به علت زیبایی و امتیازات خاص، در نما و کف ساختمان از آن استفاده می شود. سرامیک پرسلان دیوار و کف علاوه بر زیبایی استحکام بالایی نیز دارد که این مسئله سبب می شود تا انتخاب مناسبی برای بیمارستان ها و آزمایشگاه ها باشد.

سرامیک پرسلان در مقایسه با سرامیک های معمولی متنوع تر است و این عامل سبب می شود تا بسیاری از مردم با این محصول کار کنند.

سرامیک های پرسلانی لعاب دار نیز پیش از پخته شدن در کوره با یک لایه نازک از شیشه پوشش داده می شوند. این نوع سرامیک پرسلانی در الگوها و رنگ های زیادی موجود هستند. در صورت خرد شدن یا شکستن این نوع سرامیک، آسیب قابل توجه خواهد بود و نیاز به تعویض دارد.

سرامیک های لعاب دار بسیار براق هستند؛ به همین دلیل برای دیوار در مقایسه با کف مناسب تر خواهند بود. این سرامیک ها برای استفاده در آشپزخانه در برابر حرارت مقاوم اند.

سرامیک های لعاب دار نیازی به آب بندی ندارند. به دلیل مقاومت بسیار مناسب این سرامیک ها در برابر یخ زدگی، می توانید از آن ها در فضاهای بیرونی در آب و هوای سرد (دربدنه) استفاده کنید.

مزیت های استفاده از سرامیک پرسلان

مزیت های استفاده از سرامیک پرسلان چیست؟

پیش از اینکه به ضخامت سرامیک پرسلانی بپردازیم، در این بخش قصد داریم تا مزیت های استفاده از این سرامیک ها را بررسی کنیم. استفاده از این سرامیک ها مزایای بسیاری دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

مقاومت در برابر سایش

سنگ اسلب مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و این مسئله سبب عمر طولانی آن می شود. سرامیک پرسلان در مقایسه با سرامیک های معمولی از مواد فشرده تری تشکیل شده و به همین دلیل از آن ها سخت تر و مقاوم تر است.

قدرت جذب آب

سرامیک های پرسلان قدرت جذب آب پایین تا نیم درصد دارند و به راحتی با آب و مواد شوینده عادی تمیز می شوند؛ به همین دلیل است که از کاشی های پرسلانی در فضاهای مرطوب مثل آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. سرامیک پرسلان، کاملا ضد آب نیست اما به اندازه کافی مقاوم است تا در طول زمان تمیز و در شرایط مناسب نگهداری شوند.

زیبایی

یکی دیگر از مزایای سرامیک های پرسلان، زیبایی آن هاست. این سرامیک ها از مواد با کیفیتی تولید شده اند و کالایی تقریبا لوکس به شمار می روند. پرسلان در مقایسه با سرامیک های معمولی طرح ها و شکل های بیشتری دارد و ظاهر آن بسیار خیره کننده است.

مناسب برای محیط های پر رفت و آمد

سرامیک های پرسلان به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردش گزینه ای مناسب برای محیط های پر رفت و آمد است. پرسلان در برابر شکستگی، سایش و رطوبت بسیار مقاوم بوده و به راحتی تمیز می شود.

دوام

یکی از مهمترین مزایای سرامیک های پرسلان طول عمر آن است. پرسلان یک محصول یکنواخت بوده که تحت فشار و حرارت بالا تولید می شود و در مقایسه با سایر سرامیک ها عملکرد بهتری دارد. چنانچه حیوان خانگی دارید، خوب است از سرامیک پرسلان برای پوشش کف خانه استفاده کنید؛ زیرا در برابر سایش مقاومت بالایی دارد.

ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی

ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی چقدر است؟

ضخامت سرامیک پرسلانی بین 6 تا ۲۰ میلی متر است. این در حالی است که ضخامت استاندارد برای کاشی های سرامیکی بین  6 تا ۱۰ میلی متر است. حداقل ضخامت برای هر دو ماده مشابه است، اما سرامیک های پرسلانی گزینه های ضخیم تری نیز دارد.

سرامیک های ضخیم تر در مقایسه با انواع باریک تر احتمال شکستن و ترک خوردن کمتری دارند؛ زیرا محکم تر هستند. امکان دارد که بخواهید سرامیک های پرسلانی ضخیم تری را برای کفپوش، علل الخصوص در قسمت های پرتردد انتخاب کنید؛ زیرا دوام کاشی های پرسلانی برای جلوگیری از ترک و آسیب مهم است.

چنانچه به دنبال گزینه سرامیک پرسلانی با وزن کمتر هستید، سرامیک های پرسلانی باریک را انتخاب کنید. سرامیک های پرسلانی نازک، گزینه ای مقرون به صرفه محسوب می شوند؛ زیرا از مواد کمتری در تولید آن ها استفاده می شود.

ضخامت اکثر سرامیک های پرسلانی 9.5 میلی متر بوده اما ضخامت سرامیک های پرسلانی باریک تنها ۳ تا ۶ است. این بدان معناست که ضخامت سرامیک ها می تواند به باریکی ۳ میلی متر باشد.

چرا ضخامت سرامیک پرسلانی مهم است

چرا ضخامت سرامیک پرسلانی مهم است؟

سرامیک های ضخیم تر طول عمر بیشتری دارند، اما ضخامت آن باید با فضای محیط متناسب باشد؛ به عنوان مثال شما دوست ندارید که کفپوش سرامیکی جدید شما بالاتر یا پایین تر از کف اتاق های دیگر باشد.

علاوه بر این درهای موجود در فضا باید به راحتی باز و بسته شوند. چنانچه از سرامیک های پرسلانی با ضخامت زیاد استفاده کنید، ممکن است درب روی سرامیک بماند یا گیر کند.

جمع بندی

ما در این مطلب به بررسی ضخامت سرامیک پرسلانی و پرداختیم و در آینده ای نچندان دور به ضخامت سرامیک اسلب خواهیم پرداخت. همانطور که مشاهده کردید سرامیک های پرسلانی، به دلیل‌ ویژگی های منحصر به فردی که دارند، امروزه به صورت گسترده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

این سرامیک ها در ابعاد ۶، ۹، ۱۰، ۵/۱۱ و ۲۰ میلی متری موجود هستند که می توانید به راحتی و در حداقل زمان ممکن آن ها را از بخش های مربوطه خریداری کنید.